HTML

tizenegyker


Budapest XI. kerületének, azaz Újbudának gyönyörű és rémséges oldala.

Friss topikok

  • Kobaljov: Friss cikk a 24-en 24.hu/belfold/2018/11/06/buszkar-tibor-solymosi-attila-rendorgyilkossag/ (2018.11.06. 23:36) Halál villamosa 30 éve

Tisztítótűz a Fehérvári úton

2013.03.05. 19:41 :: tizenegyker

Rászállt a katasztrófavédelem a Fővárosi Művelődési Ház környékén lakókra, dolgozókra. A közterület-felügyelet, a közterület-fenntartó, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és katasztrófavédelem együttműködésében már három hónapja áll készenlétben egy kéklámpás lopóautó, hogy elszállítsa a közösségi közlekedést akadályozó járműveket.

130305_fehervarilopoauto.jpgForrás: www.langlovagok.hu

Úgy tűnik, a Fehérvári úton a Fővárosi Művelődési Ház közelében lévő éjszakai buszmegállóhely (ez  a villamospótló megállója is) különösen a kedvencük. Tegnap és ma is serénykedtek a helyszínen, munkájuk egyelőre eredménytelen, mert amint elmennek, újabb autók állnak a megállóba. Ma késő délután például négy, jött is septiben a lopóautó. Amíg a platóra emelik a szabálytalankodó autót, a villamossínre terelik a forgalmat, ami viszont olyan poros, hogy kicsit messzebbről ilyenkor úgy tűnik, mintha tűz miatt füst borítaná a környéket. Az igazsághoz hozzátartozik, a környéken rendkívül nehéz a parkolás, mert az önkormányzat nem biztosít megfelelő helyet, és mindezt tetézi, hogy a fizetős övezet a vasúti pálya túloldalán kezdődik.

Akinek az autóját elszállítják, jócskán nyitnia kell a pénztárcáját, fizetnie kell a szállítási és tárolási díjat, valamint a közterület-felügyelet büntetését. Egész Budapest szinten érdemes a jövőben nagyon odafigyelni a parkolásra.

Azt azonban meg tudná valaki magyarázni, miért a tűzoltóknak kell ezt a munkát végezni? Mi  köze ennek a tűzoltáshoz? Egy kiképzett tűzoltó miért nem az emberi életek és vagyontárgyak mentésével foglalkozik, miért kell az állami pénzbehajtásban részt vennie?

14 komment

Címkék: parkolás katasztrófavédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://tizenegyker.blog.hu/api/trackback/id/tr55118568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2013.03.05. 21:49:03

Nézzük sorban:
"septiben"
sebtiben.

"a villamossínre terelik a forgalmat, ami viszont olyan poros, hogy kicsit messzebbről ilyenkor úgy tűnik, mintha tűz miatt füst borítaná a környéket"
A villamosok homokkal működnek, ez van. Ha elmegy egy mentő a körúton, az is felkavarja. Nem hiszem, hogy ez olyan nagy szám lenne.

"mert az önkormányzat nem biztosít megfelelő helyet, és mindezt tetézi, hogy a fizetős övezet"
Szerinted az önkormányzatnak tényleg az a dolga, hogy mindenáron a megfelelő mennyiségű helyet biztosítsa?! Nem. A parkolás nem alapjog... Az, hogy a közterületből kihasíts egy darabot a verdáddal, bárhol és bármikor, ahol épp neked dolgod van, az nem alapjog. De, mindezt az elméleti vitát félretéve: a fizetős övezetben biztos volt hely, tehát dögöljön meg, aki mégis a tilosba parkolt.

"miért a tűzoltóknak kell ezt a munkát végezni? Mi köze ennek a tűzoltáshoz? Egy kiképzett tűzoltó miért nem az emberi életek és vagyontárgyak mentésével foglalkozik, miért kell az állami pénzbehajtásban részt vennie?"
Mert ért hozzá, a műszaki mentési képzettsége erre alkalmassá teszi. Sajnos, az autómentő szakma ma Magyarországon *enyhén* túlszabályozott... A tűzoltáshoz kevés, a műszaki mentéshez annál több. Amint látod, kék fényhíd van a lopóskocsin. Ez bármikor kellhet. Pl. ha az Árpád hídon a villamossínre repül egy autó, vagy beszakad az útburkolat, vagy olyan helyen robban le egy kocsi, ahol nagyon akadályozza a forgalmat (ismét hidak)... De, mondok még egy példát: ha pl. tűzoltók felvonulási területéről kell elszállítani az autót... Vagy föld alatti tűzcsap-csatlakozó fölül... Akkor már emberéletekről, komoly vagyonról lehet szó.

Egyébként a tűzoltókat bárki kibérelheti... Ha kell daruzni pl. valamit, akkor van, hogy ők mennek. Nem a dolgozó, hanem a tartalék eszközzel (vagy úgy, hogy bármikor leléphetnek bevetésre), szabott árért, amiből aztán természetesen a felszerelésekre, eszközökre, fizetésekre jut lóvé... Na, itt sem ingyen van a tűzoltó.

Zsolt Horváth 2013.03.06. 18:15:43

@ZBR: Állampolgárok vagyunk. Az önkormányzatok, az állam van az emberekért, és nem fordítva. A lakosság nem szívességet tesz az önkormányzatok felé, hogy a városban él, hanem alanyi jogával él. Igenis kötelessége lenne az utak karbantartása, parkolóhelyek biztosítása a lakosság felé. Természetesen egyszerűbb fizetős övezeteket felállítani, de ez esetben úgy érzem pont ők hasítanak ki egy darabot a jogainkból. Bár tudom nyugaton ez bevett szokás, mégis úgy érzem sok hülyeséget átvettünk tőlük, ezt nem kéne! Igenis építsen ingyenes parkolóházakat az önkormányzat, ha nincs hely! A belvárosban (pl. Rákóczi út) is inkább az infrastruktúrát kellene javítani az autók kizárása helyett. Mivel városban élünk (ráadásul nagyvárosban) az a véleményem, hogy akit zavarja az autó, költözzön vidékre! A többség ugyanis közlekedik. Az M0 északi szakaszán pl. a helyi tiltakozás miatt áll az építés! Délen miért lehetett megépíteni? Kb. 150-200 ember sakkban tarthat egy 2 milliós várost? Na ne! A tilosban parkolók elszállításával természetesen egyet értek! A büntetési tételeket is emelném. Drasztikusan! A közért előtt várakozó (árú-szállító) kisteherautót is keményen büntetném. Ne zárjon le egy forgalmi sávot üzleti érdekekből. Ugyanez érvényes a piszok-nagy fekete autókra is! Véleményem az, hogy sok probléma azért nem oldódik meg, mert ez a politikusoknak nem lenne érdeke...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.03.06. 22:34:45

@Zsolt Horváth: " Igenis építsen ingyenes parkolóházakat az önkormányzat, ha nincs hely!"

Hát nem is tudom. Szerintem például ingyen lakásokat kellene építeni inkább. Vagy ingyen étkezést biztosítani a kerületi éttermekben. Fontos lenne az ingyen sör is mellé. Na jó, lehet bor is.

Komolyra fordítva a szót, igen, az önkormányzat és az állam van értünk, de ez bizonyos közszolgáltatások fenntartását jelenti (pl. iskola, orvosi ellátás, közösségi közlekedés, stb.), amibe nem tartozik bele sehol a világon a parkolóházépítés. Pláne nem ingyen.

Nyilván ahol kevés az autó és sok a hely (falun) ott nem gond leparkolni az utcán, de pont a nagyvárosban, ahol fordítva van, ott nincs más normális megoldás, mint hogy a szűkös erőforrás - azaz a parkolóhely - használatát díjfizetéssel szabályozzák. Ez nem alanyi jogok elvétele, hanem a józan ész diktálta szükségszerűség, Akit zavar a parkolási díj, költözzön vidékre.

Persze a poszt által felvetett probléma részben jogos: annyiban, hogy a jelenlegi gyakorlat, amelyben a parkolási szabálytalanságok nagy része büntetlen marad, míg néha teljesen kiismerhetetlen módon lecsap itt-ott a hatóság, az nem segíti elő a parkolási morál javulását. A megbüntetettek sokkal inkább áldozatnak érzik magukat, látván, hogy ugyanezért mások semmit nem kapnak...

Zsolt Horváth 2013.03.07. 08:22:30

@promontor: A józan ész diktálta ésszerűség mit ad cserébe? Megvédik az autót a tolvajoktól? Az időjárás viszontagságaitól? Bármilyen extra szolgáltatást? Semmit! Ha én nem teljesítem állampolgári kötelességeim, börtönbe kerülhetek! Cserébe fizetem a súlyadót, a jövedéki adót, és nincsenek jó minőségű utak! Fizetem a parkolást, nem kapok érte semmit! Fizetem az egyéb adókat, a rendőrség nem tudja szavatolni a biztonságomat! Miért is fizetek annyit? Ha kórházba kerülök, ott rosszabb elbánásban részesülök mint az elítéltek... Az a baj, hogy a "demokratikus" gondolkodásmód megfertőzte az embereket!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.03.07. 08:38:27

@Zsolt Horváth: "Fizetem a parkolást, nem kapok érte semmit!"

A hely, amit elfoglal az autó, az érték. Minél sűrűbben lakott a város, annál nagyobb.

Az utak valóban nem jók, és a magyar állam szolgáltatásai valóban nem túl jó minőségűek általában. Én is örülnék, ha jobbak lennének. De vannak. Szerintem a színvonaluk nagyjából megfelel az ország fejlettségének, azaz a megtermelt jövedelemnek és a befizetett adóknak.

Albu 2013.03.07. 12:41:12

@ZBR: Ennél szebb elsőzést életemben nem láttam! : )

Albu 2013.03.07. 13:21:41

Élve egy szakmabeli kolléga történetével: vegyünk egy erdei turistautat példának. A rendes ember hazaviszi a szemetét, a rendetlen eldobja.
Ha úgy kezeljük a helyzetet, hogy kihelyezünk egy kukát: a rendes ember beledobja, meg a rendetlen egy része is talán.

Aztán megtelik a kuka. Ezután a rendes emberek egy része is ott akarja kidobni a szemetét, ráerőlteti a tetejére, de nemigen akarja hazavinni, mint mikor nem volt ott a kuka. A rendetlen továbbra is szemetel.

A kuka kihelyezésével tehát okoztunk magunknak egy plussz gondot (üríteni kell, ráadásul nem tudjuk, mikor telt meg), viszont az eredeti probléma (szemetes az erdő) nem oldódott meg.

A közúti kapacitás pont így működik.

Zsolt Horváth 2013.03.08. 11:19:32

@Albu: Megoldás tehát: Több kuka, gyakoribb ürítés, szigorúbb büntetés a rendetleneknek! A probléma ezáltal lassan megoldódik...

@promontor: Ennyi erővel azt is megadóztathatnák, ha a biciklimet az oszlophoz láncolom, mert a hely érték! Hídadót is lehetne bevezetni, mert tudod milyen drága egy híd felépítése, karbantartása??? A mozgólépcsőt használók is fizessenek, mert többletszolgáltatást vesznek igénybe... A dagadtak és dohányosok is fizessenek több TB-t, mert az államnak többe kerülnek! Érted már mire akarok kilyukadni???

A megtermelt jövedelmek, a befizetett adók, a gazdaság helyzete nem diktálja az ésszerűséget! Az emberek morális felfogása a legfőbb szempont egy ország életében! Remélem egyszer továbblépünk! :-D

ZBR 2013.03.10. 11:18:38

@Zsolt Horváth:
Megírtam, hogy a parkolás nem alapjog. Ez attól még, hogy te az M0-ás északi szektorával jössz, tény marad és egyetlen szavaddal sem érveltél azzal szemben, amit én írtam.

Még egyszer: lehet parkolni, de meg kell fizetni egy városban azt, hogy kihasítod a parkoláshoz szükséges területet. Értsd meg, ott boltok, lakóhelyek, gyárak, stb. lehetnének, ha nem épp parkolászásra pazarolnánk. Épp ezért NEM kell ingyen adni!

Tolesz 2013.03.10. 11:36:48

@ZBR: A helyi önkormányzatokról szóló törvény korábban tartalmazta, hogy az önkormányzatnak köteles gondoskodnia a parkolásról:
www.kormanyhivatal.hu/download/4/da/10000/A_tarolas-parkolas_jogi_osszefuggesei.pdf

Most már a törvény az új rendszer miatt meg lett nyirbálva, utána kéne nézni, hogy máshová bekerült-e.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.03.10. 15:29:51

@Tolesz: Gondoskodik is. Csak nem feltétlenül ingyen, az ingyenesség ugyanis nem előírás.

lyken 2013.04.25. 15:43:48

Évek óta azt csinálják, hogy ha kell egy kis zseton, akkor kiküldik a közterületeseket a Prielle és a Szerémi sarokhoz. Parkoló nincs, de dolgozni kell, úgyhogy parkolnak az emberek. A használaton kívüli járda a Nádorliget utca végén igazi aranybánya, 30 kocsit simán végig tudnak bírságolni bármelyik nap.
200 méter sugarú körben százasával lehet osztogatni a csekkeket. A forgalmat senki nem akadályozza, használt járdára nem állnak, de a jogszabályhuszárokat ez nemigen izgatja.

kispestipeti 2015.11.14. 18:19:12

@ZBR: a világ civilizált részén SOHA, SENKINEK nem jutna eszébe a Tűzoltóság (kék fényhidas, tehát rendkívüli bevetésre BÁRMIKOR fogható) járműveit szabálytalanul parkoló autók elszállítására használni. Vajon, hol van az törvénybe foglalva (akár KRESZ, akár önkormányzati rendelet) hogy használaton kívüli megállóban várakozó járművet el kell szállítani onnan. (sunyin, a vezető távollétében, annak beleegyezése és tudta nélkül) Ami pedig a gépjármű elhelyezésről alkotott véleményedet illeti: az eljárással egyformán aggályos, arrogáns és cinikus is egyidejűleg. Nem elég eladni, forgalomba engedni a gépjárműveket, azok után ilyen-olyan jogcímen adókat szedni, igen is kötelessége a városnak, helyi önkormányzatoknak tisztességes viszonyokat teremteni közlekedni, megállni és várakozni. Ha valahol van egy közintézmény, irodaház, kereskedelmi egység, oda az igényekhez igazodó méretű parkolóhelyet kell biztosítani. Erre vonatkozóan vannak rendeletek, kvóták, de egész egyszerűen ezt diktálná a józan ész. Ehelyett jön a közteres, büntet, elszállíttat arra nem való járművel, mialatt egy forgalmas főútvonalon a villamossínre tereli kényszerből a járműforgalmat. Elegáns, polgárbarát eljárás. Valóban erre van szükség? És minden más rendben van, egyébként? CSAK és KIZÁRÓLAG bevételteremtés a céljuk evvel, semmi más.

lyken 2015.11.24. 21:33:41

@kispestipeti: "CSAK és KIZÁRÓLAG bevételteremtés a céljuk evvel, semmi más."
Igen, de megtehetik. Senkit nem izgat komolyabban. A polgár bármit kifizet. 27% ÁFÁ-t a kocsijára. Vagyonszerzési illetéket. Regadót. 30%-os(!) kgfb sarcot("baleseti" adó rémlik?). Üzemanyagliterenként 100ft jövedéki adót, meg 27% áfát(a jövedéki adó után is! tiszta röhej). Megyei matrica. Belvárosi dugódíj. Autópálya kilométerhez képest az EU talán legmagasabb autópályamatrica díját. és még lehetne sorolni.
Az átlagautós régen is betejelt az államkasszába évi százezret. Most 300-400.000 forintot tejel be. És mégsem érdekel senkit, nincs taxisblokád, nincs semmi. Kifizeti a polgár. Amíg meg kifizeti, addig a politikusok emelgetnek. Bezzeg 700 forint netadó miatt majdnem kigyulladt a város.