HTML

tizenegyker


Budapest XI. kerületének, azaz Újbudának gyönyörű és rémséges oldala.

Friss topikok

  • Kobaljov: Friss cikk a 24-en 24.hu/belfold/2018/11/06/buszkar-tibor-solymosi-attila-rendorgyilkossag/ (2018.11.06. 23:36) Halál villamosa 30 éve

Hajtány a Fehérvári úton

2013.04.17. 09:59 :: tizenegyker

Különös eset miatt kellett intézkedniük a rendőröknek a Fehérvári úton. Április 15-én, éjfél után figyeltek fel a helyi polgárőrök arra, hogy valami furcsaság suhan a Fehérvári úton a síneken. Közelebb érve kiderült, két egyetemista egy házilag barkácsolt hajtányon tartott Budafok irányába. A sínpálya jogszerű használatának tisztázása érdekében a polgárőrök megkérték a fiatalokat, hogy várják meg a rendőröket.

130415_hajtany.jpg

A Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar hallgatói április 8-án tartotta a 9. Hajtányversenyt a Szabadság hídon. Az első helyezést elért fiatalok a rendezvény után a kollégiumban tárolták a szerkezetet, de egy idő után szóltak nekik, hogy vigyék el onnan. Úgy gondolták, a legjobb, ha az éj leple alatt, a villamossínt használva a 41-es vonalán juttatják el a kívánt helyre. A Bartók Béla úton kezdődött az útjuk, a Móricz Zsigmond körtéren megküzdöttek a váltóval, de a Fehérvári úton a Bocskai út kereszteződése előtt már lefülelték őket a polgárőrök. Az egyetemisták olyannyira praktikusak voltak, hogy még biciklit is vittek magukkal, hogy a visszautuk megoldott legyen.

A vasúti törvény alapján csak szigorú engedélyeztetést és jóváhagyást követően közlekedhet bárki bármilyen járművel a síneken. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy ilyen illegális hajtány akár a sínt vagy a váltót is megrongálhatja, ezért a vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése is felmerülhet. Ráadásul Kamaraerdő felé vették volna az irányt, ahol éjszaka kémvillamos közlekedik, így balesetveszély is fennállt.

Azt nem lehet tudni, a rendőrség végül indított-e ellenük bármilyen eljárást.

31 komment

Címkék: rendőrség hajtány polgárőrség villamospálya

A bejegyzés trackback címe:

https://tizenegyker.blog.hu/api/trackback/id/tr975230911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IPG 2013.04.17. 12:38:47

Szerintem ez a bejegyzés meglehetősen kritikus hangvételű, és nem is tartom jó ötletnek a megjelentetését ebben a formában.

Kíváncsi lennék arra, hogy egy emberekkel 200 kilós, azaz 0,1 tonnás tengelyterhelésű jármű mennyire veszi igénybe a síneket. (Az ott járó ICS villamosok üres tengelyterhelése 4 tonna!)

Másrészt említve van, hogy ez a hajtány nyerte meg a hajtányversenyt. Ebből következik, hogy a Műegyetem professzoraiból álló bizottság előzetesen a gépátvételen engedélyezte a járműnek a (hajtányverseny alatt) villamossíneken való közlekedést. Ezek után kétlem, hogy nagyon komoly "sínrongálást" vihettek volna véghez.

Harmadrészt nem kell küzdeni a Móriczon a váltóval: az utolsó menetrend szerinti villamos a 47-es, ergo a váltó a Fehérvári út felé áll egész éjszaka. Ha meg nem, akkor meg két ember fel tudja emelni a hajtányt, és át tudja rakni a másik vágányra, szó nincs rongálásról.

Egyébként a többi hajtány személygépjárművel/utánfutóval lett/van folyamatban elszállítva a kollégiumból, a srácok szerintem csak benzint akartak spórolni, ahogy az egy egyetemistához illik.

cukkorborsó 2013.04.17. 13:06:23

nevetséges Magyarország ha egy ilyen diákcsíny miatt eljárást indítanak....

viktorigo 2013.04.17. 13:32:22

ÁJGT ötöst minimum érdemelnek, leleményesség is ott van :) reméljük nem kaptak érte semmit... :)

DARTH HAJDU 2013.04.17. 13:53:45

a "rendőrség" biztos, hogy indított eljárást, mivel ebből pénzt lehet behajtani, a "rendőrségnek" pedig ez az egyetlen funkciója.

nagynéha lehet csak olyan hírt hallani, amikor mással is foglalkoznak (ld. a mostani lebukott gyilkos rendőröket vagy a szervezett bűnözésben való tevékeny részvételüket).

Dondó 2013.04.17. 14:15:04

"Ráadásul Kamaraerdő felé vették volna az irányt, ahol éjszaka kémvillamos közlekedik, így balesetveszély is fennállt"

Tény, hogy balesetveszélyes, de az óránként egyszer közlekedő kémvillamost mindenki meghallja. Kivilágítva, nagy zajjal megy a jármű, és csodálkoznak, hogy senkit nem fülelnek le.

Tyreo 2013.04.17. 15:08:52

@Dondó: Azt hiszem egyszer elkaptak valakiket. Kint is volt kapásból indexen, hogy menyire bevált a kémvillamos...
Amúgy meg IPG mindent leírt.

Dondó 2013.04.17. 15:11:49

@Tyreo: Egyetértek IPG-vel.
Hogy az elmúlt két-három év alatt valakit elkaptak, nem valami jó statisztikai átlag...

Tyreo 2013.04.17. 15:17:45

@Dondó: Igen én is erre próbáltam célozni. Biztos nem ment át a hangsúly :D

stefipeti · http://kozhir.blog.hu 2013.04.17. 16:44:12

A kémvillamos legfeljebb 20 km/h-val közlekedik és mindenre alaposan odafigyel. Szinte teljes mértékben kizárt, hogy bármi baleset is adódjon ebből.

Tolesz 2013.04.17. 18:35:03

Nagyon felelőtlenek voltak a fiatalok. Nekik aztán pont tudniuk kellett volna, hogy ilyet nem lehet. Még szerencse, hogy nem történt komolyabb baj.

Sliders 2013.04.17. 20:05:46

A kémvillamos nincs kivilágítva, de lassabban megy. HA ki lenne világítva, akkor azt még a kábeltolvajok is észrevehetnék jó messziről. Annyira nincs kivilágítva, hogy a helyzetjelző lámpa sincs bekapcsolva.

Dondó 2013.04.17. 21:48:16

@Sliders: Ha nem kapcsolja fel a lámpát, hogy látna bármit is? Sínen fekvő részeg embert, kiscicát, kábeltolvajt...

Sliders 2013.04.17. 21:52:57

Én láttam ilyet, ott nem volt semmi kivilágítva. De gyök kettővel mennek többnyire.

Dondó 2013.04.17. 22:02:46

Én meg olyat láttam, ami ki volt világítva. 1:1 :D
Szerintem csöppet szabálytalan helyzetjelző nélkül menni, de nem ismerem a pontos erre vonatkozó utasításokat...

ZBR 2013.04.18. 00:40:27

@Tolesz:
Látszik, hogy értesz hozzá. Nyugodtan megcsináltam volna, még akár mp3-lejátszóval is a fülemben. Ebben semmi veszélyes nincs.

@Dondó:
Nyilvánvaló, hogy az előírt kivilágításnak meg kell lenni forgalomban résztvevő járművön.

VT Man 2013.04.18. 07:33:13

"Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy ilyen illegális hajtány akár a sínt vagy a váltót is megrongálhatja,"

Aha, ja persze, majd pont egy 200 kilós hajtány fogja megrongálni azokat a síneket, amit többtonnás nehéz villamosok se rongálnak meg.

Én inkább a diákok épségéért aggódnék: vagy villamos, vagy egy kósza autó elüthette volna őket.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.04.18. 10:48:46

Vihar egy pohár vízben. Az ilyen feladat nélküli polgárőrök menjenek el inkább péknek. Nagyobb társadalmi hasznuk lenne!

Ahoj- 2013.04.18. 10:51:55

Kaszón van egy kisvasút, ahol évek óta hajtányozhatsz.
Vonatmentes időben (heti 2 nap jár vonat) odaadják pár ezer Ft-ért és kedvedre mehetsz Kaszó-Szenta között, sőt még meg is állhatsz megnézni a Baláta tavi kilátót. senkit nem zavar.

Idéntől állítólag már erre sincs mód, mivel a nagyon okos vasútügyi hivatal nem engedélyezi a hajtányozás ezen formáját, mivel nincs "kiképzés" meg balesetveszélyes lehet stb stb. Bezzeg tőlünk nyugatra egy egész iparág rá van állva a hajtányozókra, ott nem veszélyes.

pooffy 2013.04.18. 11:50:25

A humorérzék kezd tökéletesen kiveszni az emberekből, és tudjuk, akinek nincs humorérzéke, az mindenre képes...

halaloszto 2013.04.18. 13:04:13

@Sliders: hat akkor ideje lenne ha a kedves polgar es rendorok gyorsan lefulelnek azt a kemvillamost. mert ha valami veszelyes es szabalytalan, akkor az a kivilagitatlan jarmuvel ejjel a forgalomban resztvenni.

eszem faszom megall, hogy valakik foglalkozasuk koreben ilyen felelotlenek legyenek.

Vajk

baraka 2013.04.19. 19:36:01

én a diákoknak adnék legalább egy nagy zsíros ötöst :)

toodark 2013.04.23. 09:56:04

Egy jó ügyvédet azért megkérdeznék, hogy mégis miben vétettek? Műszaki vizsga kellett volna talán? Akkor a bringó hintókra, meg a biciklikre is kellene...

Közúton haladtak, sok helyen talán még a behajtani tilos tábla sincs kirakva, vagy buszsávnak minősítették a síneket. Ha az aszfalton mentek volna, akkor abba nem is lehetne belekötni.

Ha valaki úgy akarja nézni, akkor persze, a "vasúti közlekedést veszélyeztették". Hűha.

pater vester 2013.04.23. 10:19:32

Megnyugtató, hogy felkészült polgárőreink az éjszaka is óvják a polgárok nyugalmát, és olyan időszakban is éberek, amikor a környéken már évek óta sehol sincs egy lopás vagy betörés. Hová lennénk nélkülük?

rekspeiler 2013.04.23. 10:26:37

Érdekes módon azok a terepjárók ellen még soha sem láttam intézkedést, amelyek napközben előzik meg a dugót a villamos síneken.

OftF 2013.04.23. 12:25:04

Én a helyükben előbb mentem volna vele egy kicsit, a Deákig biztos eltekertem volna, aztán nyomás haza :)

prfecó 2013.04.23. 13:37:59

@IPG: szerintem az ilyen diákokra kellene a BKV üzemeltetését bízni.

Kamu a vasúti sín rongálás és a váltó állítás miatti veszély , hiszen este beállítják a kivánt írányba.

Polgárőrök tényleg figyelmesek: -
a 120 -al száguldozó terepjárosokkal miért nem intézkednek.
- 20 fős jól berúgott , kiabáló csapat útjából miért térnek ki.?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.04.23. 13:42:33

@rekspeiler: A dugóval mindenkinek tele van a töke. Ha azt valik meg tudja előzni, az igen szép és dicséretes dolog. (És különben is pofánvernék a polgárőr, ha beszólna.)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.04.23. 13:57:07

Valami olyan bringát kéne szerkeszteni, aminek van oldalkereke, egyébként meg "sínbicikli", aztán bevágni a kocsiba, és kimenni a Székesfehérvár - -Bicske vonal maradékra hétvégi kirándulni. (Ott csak nem jönnek a polgárőrök.)
Esetleg a BKK alkalmazhatná a fiatalokat tervezőnek. Lehetne például a sörbusz mintájára pedálos sörvillamost csinálni. Lenne egy békávés sofőr, aki nem iszik, ámde ügyel a szabályokra, a kedves utasok meg fizetnék a sört és még tekernének is a budapesti éjszakában.

lyken 2013.04.23. 14:39:22

"A vasúti törvény alapján csak szigorú engedélyeztetést és jóváhagyást követően közlekedhet bárki bármilyen járművel a síneken."

Még jó, hogy Magyarországon nem járnak síneken balesetveszélyes vonatok, metrók, villamosok. Engedéllyel. Az aztán tényleg tiszta röhej lenne.

Polgárőrék meg foglalkozhatnának inkább a tényleges bűnmegelőzéssel. Ilyenkor odavonul 3 polgárőr meg 2-4 rendőr és két órán át papíroznak. Közben a kábeltolvajok vígan fűrészelnek pár km-re.

gGAbesz 2013.04.25. 20:13:31

Egyes liberális erdei vasutakon úgy hajtányoznak egyesek ahogy akarnak. Az tény hogy mindennek ami közforgalmú sínen megy, annak érvényes műszaki vizsgának, azonosító (pályaszámmal) látottnak kell lennie. A vezetőnek meg ugye jogosítvány kell... Nem is beszélve a menetengedélyről. Szóval gratula a polgárőröknek!