HTML

tizenegyker


Budapest XI. kerületének, azaz Újbudának gyönyörű és rémséges oldala.

Friss topikok

  • Kobaljov: Friss cikk a 24-en 24.hu/belfold/2018/11/06/buszkar-tibor-solymosi-attila-rendorgyilkossag/ (2018.11.06. 23:36) Halál villamosa 30 éve

Újabb kerékpársáv várható a Tétényi úton

2016.10.15. 11:48 :: tizenegyker

A tettek mezejére léptem az E-Tanú blogban nagy indulatokat kiváltó UNIX-ámokfutás kapcsán.

2016_tetenyi.jpg

Budapesten, a XI. kerületben a Tétényi út Kondorosi út és Csurgói út szakasza nem egyértelmű, hogy hány sávos egy irányba. Közérdekű bejelentés formájában az illetékes BKK Közút Zrt.-hez fordultam. Ők a sávok számára vonatkozó kérdésemre a választ ugyan nem adták meg, de az E-Tanú által is felvetett kerékpársáv létesítésének javaslatát pozitívan fogadták:

 "Javaslatára megvizsgáltuk a Tétényi út Csurgói utca és Kondorosi út közötti szakaszát és kerékpárnyomok létesítését a Sáfrány utcai kialakításhoz hasonlóan elképzelhetőnek tartjuk. Javaslata alapján kerékpárnyomok létesítésére intézkedünk, a megvalósításra a közelgő hidegebb időjárás miatt, várhatóan már csak tavasszal fog sor kerülni." 

Bár nem érthető, hogy 15ºC miért akadályozza a felfestést ezen a 250 méteres szakaszon, de nyilván különféle tervek, engedélyek szükségesek hozzá, és az a magyar bürokráciában nem megy egyik napról a másikra.

5 komment

Címkék: közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://tizenegyker.blog.hu/api/trackback/id/tr2211809265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny Pop 2016.10.15. 12:47:55

Tisztelt Uram! Szerintem nem ezt kellett volna javasolni az illetékeseknek, hanem a kétszer két sáv létesítését, a sávokon (külsőn és belsőn félig-félig) sárga zónát kijelölni a busz közlekedésnek. A kerékpársáv létesítésével (ami veszélyes a szalagkorlát miatt, hiszen nincs menekülési lehetőség) biztosan egy sávos lesz a híd, ami további dugókat fog eredményezni. (Tudok olyan helyről, ahol hasonló adottságok mellet kifejezetten tilos a kerékpározás!) A kerékpár forgalom egyébként is megodható a híd melletti kis úton. Teljesen felesleges a hídra vezetni a kerékpárosokat.

tizenegyker 2016.10.15. 12:56:58

@Johnny Pop: Az Andor utca előtt, a gyógyszertár után lesz kétsávos az út, odáig Budafok felől végig egysávos. Akkor minek 250 méteren két sáv? Az út szélessége ránézésre nem elegendő a két sávhoz (jogszabály írja elő a minimális szélességet).

Johnny Pop 2016.10.16. 06:31:06

@tizenegyker: A minimális sávszélességet én is ismerem. Lsd.: korábbi hozzászólásaim. A hídon megvalósítható lenne a kétszer két sáv (2×2×2,75 m=11,00 m. Ennyi biztosan megvan a híd szélessége.) A busz közlekedést a sávokra felfestett, sárga csíkozású zónában kellene megoldani. (Nem lehetetlen, amit írok. Például a XIV. kerületben, az Erzsébet királyné útján, a felújítás és átépítés után, egy viszonylag hosszabb szakaszon a gépkocsik sávja teljes mértékben a villamossínen van.) Ha deklaráltan egy sávos lesz a híd, akkor reggelente, torlódás esetén az autók még a Sáfrány utcában is állni fognak, az ott lakók nagy bosszúságára. Két sáv esetén lényegesen több autó tartózkodhat a hídon, besorolásra várva. (A híd felveszi a túl nagy forgalmat.)

Kobaljov 2016.10.16. 10:28:54

A kerékpársáv és a kerékpárnyom nem ugyanaz! Utóbbi (amit a BKK említ) a kerékpárosoknak csak ajánlás, a többi közlekedőnek pedig csak figyelemfelhívó célú, részletesebben a kettő:

kerekparosklub.hu/hirek/kerekparforgalmi-nyomvonalak#1.01. Kerékpársáv

kerekparosklub.hu/hirek/kerekparforgalmi-nyomvonalak#2.5. Kerékpáros nyom

Kobaljov 2016.10.16. 10:32:22

(A linkek végét (pl. a "Kerékpársáv") úgy látom leválasztotta a rendszer, de az is még a link része, azzal ugrik az adott fejezetre.)