HTML

 

tizenegyker


Budapest XI. kerületének, azaz Újbudának gyönyörű és rémséges oldala.

Fedélzeti kamera

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

  • Meister: Csak nem lesznek idén önkormányzati választások? Ilyenkor érdekes módon sok többéves probléma hipp... (2019.05.30. 08:56) Eltűnt a Fehérvári út szégyene

Megszívatta az autósokat az Allee

2016.02.09. 19:18 :: tizenegyker

Szép csöndben felszámolták az egyórás ingyenes parkolást az Allee bevásárlóközpontban. Nemrégiben még hatvan percre be lehetett állni, korábban pedig két órára is.

Az új rendszerben hétfőtől csütörtökig 19-22 óráig ingyenes a parkolás. A vasárnapi mentesség maradt. További lehetőség, ha valaki 25 ezer forint felett vásárol, a vásárlás napján nem sarcolják meg a négykerekűjéért.

Az utóbbi időben durván teltház volt a parkolóban, nyilván ezért tette meg az Allee ezt a nem túl barátságos lépést. Ráadásul nem is verte nagy dobra (ahogy a kétórás parkolás egy órásra való csökkentésénél sem tették meg), így sorra szívják meg az autósok, van ám csodálkozás, amikor a távozásnál nem nyílik a sorompó.

Mindeközben az Etele térre tervezett új plázánál már vad piackutatás folyik arról, az Allee vásárlóit hogyan csábítsák el. Tessék: ingyenes parkolással.

Az biztos, ezek után az Allee-ban nem kell tartani a tömeges szén-monoxid-mérgezéstől.

104 komment

Címkék: parkolás bevásárlóközpont allee

A bejegyzés trackback címe:

https://tizenegyker.blog.hu/api/trackback/id/tr758377164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fifibá55 2016.02.10. 08:41:48

Ez barátságtalan, indokolatlan és forgalmi adatokban is látható lesz. Az egy óra ingyenesség az "agglomerációs/ingázó jövevényeket" úgyis kizárta (korábban a Mammutnál is ez volt az indok a kezdeti ingyenesség megszüntetésére), ez most csakis a pénzről szól, ezt erősíti a viszonylag magas, 25 ezer forintos vásárlási küszöb is.

kercsi vííí 2016.02.10. 08:44:01

Már az 1 óra sem volt semmire alkalmas, a 2 óra megfelelő határ volt. Ezek után egyszerűen nem fogok járni az Allee-ba.

shred 2016.02.10. 08:44:59

A honlapjukon fent van az új parkolási rend, de semmilyen figyelemfelhívó jelölést nem találtam, csak a Szolgáltatások menüre kattintva lehet tájékozódni.

mt-03 2016.02.10. 09:05:04

alliba minek autoval menni? en mondjuk leginkabb a piacra jarok, de neha bemegyek oda is, de inkabb megyek barmi massal (bkv,motor,bicikli) mint autoval...

Nancsibacsi 2016.02.10. 09:09:13

A plázák ahogy kezelik a parkolókat... hát szerintem sok vastag boríték csúszik a zsebekbe. Eleve: meg van határozva, hogy mekkora hely kell egy autónak. Menjen le bárki az Alle parkolójába mérőszalaggal, és méregessen - nem lesz meg mindegyiknél. Sőt lesz olyan is, ahol a téglalap se lesz teljes, mert mondjuk lesz benne egy oszlop, vagy tűzoltó szekrény, vagy ilyesmi. Aztán ha a szűk hely miatt a szomszéd meghúzza az ajtót, akkor lehet fizetni a több 10 ezres kárt, mert ugye kamerák vannak, csak minek. Eleve nem szeretek mélygarázsos helyen parkolni, de hogy még pénzt is kérjenek érte - hát lóf.szt. Járok máshová pénzt költeni.

Tolesz 2016.02.10. 09:13:50

@mt-03: A franc se fogja a BKV-t gazdagítani, ma Budapesten sokaknak olcsóbb autóval közlekedni.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2016.02.10. 09:18:48

Nem tudom minek a nyavajgás. Szerintem az alapvető dolog, hogy mikor megáll valahol az ember, akkor pont megnézi, hogy mennyibe fog kerülni. Pont azért, mert ezek nem kőbevésett dolgok. És sokan így is tettek. Ha a hal nem tud úszni, nem a víz a hülye.
A másik pedig, hogy pont az Allee autók nélkül is tömve lesz...(de amúgy hülyeség, ígyis tele lesznek a parkolók, mert aki képes a belvárosban autózni és nem sajnálja sem a benzint, sem a környezetet, az pont nem egy parkolási díj miatt fog lemondani a kényelméről.)

CsÁgiiii 2016.02.10. 09:20:13

"A vasárnapi mentesség maradt."

Ó, valóban?
És minek mennék egy bevásárlóközpontba vasárnap, mikor minden zárva?
Csak kérdezem...

CsÁgiiii 2016.02.10. 09:21:08

egyébként tök jó, hogy megtudtam, mert terveztem a látogatást, de így tuti, hogy nem megyek.
annyit nem ér

FaBRiK 2016.02.10. 09:21:39

Ebédelni szoktam odamenni időnként. Kifelé menet épp, hogy észrevettem az óriásplakátot, ami persze pozitívan tünteti fel, hogy már nem ingyenes a parkolás.
Nem spurság, de ha még a 200 Ft-ot hozzácsapom az ebédem árához, akkor ez már mégegy indok, hogy ne oda menjek kajálni és persze akkor nem is ott veszem meg, amit akartam még.
Szerintem rossz üzletpolitika, de majd kiderül.
Hétköznap 11-15 óráig 2 órát ingyenessé tennék, lehet, hogy a boltok is jól járnának vele.

mt-03 2016.02.10. 09:21:48

@Tolesz: es mennyi a parkolas az alliban? amugy meg miert gazdagitas az ha egy szolgaltatast igenybe veszel? gondolom neked ingyen van a benya meg a szerviz, meg a kotelezo, stb-stb. van autom de tudok nelkule elni, de ahogy latom sokan nem.

Tolesz 2016.02.10. 09:22:13

@sanche: Biztos nagyon korrekt akkor információt kapni, hogy az eddigi rendszerrel ellentétben mégsem ingyenes a parkolás, amikor már lent vagy a mélyben, mögötted 3 másik autó a lejtőn. Próbálj meg nem jegyet húzni. A másik pedig alapvető tévedés azt hinni, hogy akinek autója van, az gazdag ember. Egyfelől a parkolási díj a város nagy részén teljesen indokolatlan, egyszerű aránytalan pénzlehúzás, és ez egyfelől nem fizethető meg, másfelől az ember joggal gondolhatja úgy, hogy azért sem fizetek.

Kicknick 2016.02.10. 09:22:55

@sanche: nagyeszű, ezt megmondtad. Gondolom te mindennap megnézed az összes táblát amerre közlekedsz...pláne a plázákban.

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 09:23:26

@sanche:
Mondjuk az allee egy köpésre van a hatostól is, ami nem kifejezetten az a qrvára belváros.

Maci65 2016.02.10. 09:24:27

@CsÁgiiii: Zabálni és mozizni lehet.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.02.10. 09:27:01

Arról nem is beszélve, hogy amikor vége a fizetős parkolásnak a környéken, akkor az ott lakók nem tudnak parkolni, mert amíg az Allee nyitva van nincs hely. Azt nem értem, hogy aki eltapsol ott egy csomó pénzt, miért sajnál párszáz forintot parkolásra?

Tolesz 2016.02.10. 09:27:07

@mt-03: Egy autót a mai világban a normális élethez fenn kell tartani. Emellett még 10 ezer forintot költeni személyenként bérletre, luxus.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 09:28:30

Korrekt megoldás. A szarrágók szopjanak.
Akinél a havi kosztpénzt veszélyezteti a parkolási díj, az ne vegyen autót.
Allee megunhatta, hogy a sok szarrágó köcsög aki a környéken intézi az ügyeit ott parkol.
Így kell ezt csinálni, az egész várost beórázni, az ingázó meg egye meg az ótvar romját.

kercsi vííí 2016.02.10. 09:29:40

@Showmiller: A Bocskai úton az ingyenes parkolást ezzel kinyírták, már végképp nem lesz hely. "Azt nem értem, hogy aki eltapsol ott egy csomó pénzt, miért sajnál párszáz forintot parkolásra? " Erre csak azt tudom mondani, hogy b+

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.02.10. 09:31:14

@kercsi vííí: Én nem a Bocskain lakom, hanem kicsit távolabb, és így is...

Panelos 2016.02.10. 09:32:34

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Marketingből egyes. Egyfelől egy óra alatt sok mindent nem lehetett elintézni, másfelől a plázáknak pont az a lényege, hogy becsábítsák az embert, és akit becsábítanak, abból vásárló legyen. Egy ingyenes parkolás pont ilyen. Lehet, hogy azért áll be valaki többször is, hogy a környéken elintézzen valamit, de abból előbb-utóbb vásároló is lesz, tehát megéri a "befektetés". Nézzük meg pl. az Arénát. Évekig kongott az ürességtől. Most sokan azért járnak oda, mert tudnak rendesen parkolni.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 09:33:56

@kercsi vííí:

Parkolás nélkül az autóm durván havi 30-40 körül ketyeg. Ebben benne van az amortizáció, a fenntartás, üzemanyag oszt jónapot. Belefér a keretbe. Nem fogok a szarrágó seggfejekkel együtt bégetni ha ki kel fizetni még 200 forintot egy parkolásra. Ahogy elnézem van még pár ember (nem sok, a szarrágók viszik a többséget) aki velem együtt gondolkodni is tud, nem csak nyavalyogni mert nem állambácsi áll mindent. Ugye nem gond?

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 09:35:55

@Panelos:

Tojok a marketingedre.
Ha dolgom van valahol, akkor bemegyek, és fizetem a költségeit. Ez ennyire egyszerű. Megértem, hogy ezt a kommunizmust imádók inkább mástól várják el, de ezt ha nem gond meghagyom az orbánbirkáknak.

shred 2016.02.10. 09:39:28

@Maci65: jaja, meg a Gilda Max is nyitva van vasárnap.

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 09:49:05

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
"...Ha dolgom van valahol, akkor bemegyek, és fizetem a költségeit. Ez ennyire egyszerű. Megértem, hogy ezt a kommunizmust imádók inkább mástól várják el..."
Baromságokat írsz. Ennek semmi köze a komunyizmushoz. Pont annak van hozzá köze, ahogy balkánisztánban az allee-hez hasonló szutyok helyek kezelik a dolgokat. Nálunk szerencsésebb helyeken ez ilyen változáskor úgy szokás, hogy szép nagy üzenetekkel mindenhol kiírják, hogy elnézést kérünk vásárlóinktól, de a parkolási rend ilyen-olyan okok miatt megváltozott. Pont. Valójában a jelenlegi viselkedés a tipikus kőbunkó cucialista hagyomány. Majd alkalmazkodik a paraszt, minek tájékoztatni, örüljön, hogy bejöhet. Ez az ízig-vérig skála retroérzés...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2016.02.10. 09:54:57

@Tolesz: "Próbálj meg nem jegyet húzni"
De itt nem arról van szó, hogy próbáljon nem jegyet húzni. Húzzon. 200 forint két órára, ne mondd már, hogy nem lehet ezt benyelni... És ne mondd már, hogy emiatt BÁRKI is visszafordult volna. Könyörgöm, vegyél két túrórudival kevesebbet és máris helyreállt az egyenleged...

Legközelebb meg eldöntöd, hogy kocsivl mész-e, de egyszeri 200 forint autóval nehogy már gond legyen. Biztosan lehetett volna reklámozni, de azért lásszuk be, hogy megvannak a korlátok. Én még gyalogosként láttam meg az újítást egy bazinagy hirdetőtáblán. Ha ezer forintokról beszélnénk, akkor érdemes lenne t9örni a fejünket, hogy hogyan kellett volna ezt jobban reklámozni, de...

"A másik pedig alapvető tévedés azt hinni, hogy akinek autója van, az gazdag ember. "
Senki nem mondta, hogy az. Az autó ma már alapvető dolog és senki ne mondja meg másnak, hogy mivel közlekedjen. ez rendben van. De attól még nevetséges 200 forinton hisztizni. Aki szerint ez pofátlan dolog az járjon szépen gyalog, mert neki nincs más megoldás.

"Egyfelől a parkolási díj a város nagy részén teljesen indokolatlan"
Szerintem az egész városban alig van parkolóhely, így nem érzem indokolatlannak. Az más kérdés, hogy minden közterülethasználatért fizetni kéne (az adott helyen lakóknak is).

@Kicknick: "Gondolom te mindennap megnézed az összes táblát amerre közlekedsz...pláne a plázákban"
Hát ahol leparkolok, ott biztos, hogy megnézem _mindig_ hogy ez most mennyibe is kerül.

@Muad\\\'Dib:
"Mondjuk az allee egy köpésre van a hatostól is, ami nem kifejezetten az a qrvára belváros."
Ki mit tart annak. Az Allee a város és amúgy Európa legforgalmasabb villamosvonalai közt helyezkedik el. 4,6, 47,41,17 stb... ÉS nem mellesleg metró. Nehéz azt mondani rá, hogy nem belváros, azt meg főleg, hogy rossz a megközelíthetősége.

Tolesz 2016.02.10. 09:59:39

"Legközelebb meg eldöntöd, hogy kocsivl mész-e, de egyszeri 200 forint autóval nehogy már gond legyen."

Sok kicsi sokra megy. Én ezzel úgy érzem, meglopnak.

"Szerintem az egész városban alig van parkolóhely, így nem érzem indokolatlannak. Az más kérdés, hogy minden közterülethasználatért fizetni kéne (az adott helyen lakóknak is)."

Nagyon is megfizetem az autómmal a közterület használatát. Gépjárműadó, benzin adója, autó fenntartásnál áfa, a személyi jövedelemadóról nem is beszélve. Ezen felül a parkolási díj egyszerű lehúzás.

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 10:12:17

@sanche:
Olyat én nem mondtam, hogy rossz a tömegközlekedése, vagy nem forgalmas hely.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 10:18:48

@Muad\\\'Dib:

Ha jól vettem ki a hozzászólók beírásaiból, kiírták. Csak ugye a balkáni paraszt nem olvas (mert nem tud) hanem megy keresztül mindenen, mint a vak bálna. A balkáni cégek azért viselkednek balkáni módra, mert a szarrágó, 200 forintos parkolástól havi likviditási gondokkal küszködő balkáni szarrágó paraszt ezt érdemli.

Van még valami problémád?

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 10:29:12

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Nincs, mert láthatóan számodra a normális piacgazdaság ismeretlen fogalom. Rejtőzködő fityeszes vagy, ugye?

Ráérek 2016.02.10. 10:34:29

@CsÁgiiii: ráadásul vasárnap a környező utcákban is ingyenes a parkolás.. szóval jó nagy parasztvakítás az a vasárnapi ingyenesség.

Arra pont elég volt az 1 óra, ha az ember célirányosan akart vásárolni 3-4 boltban. Vagy csak átszaladtam a piacra egy doboz tojásért, fél kiló húsért. Ha mindez +250 ft-ba kerül, már nem éri meg!

shred 2016.02.10. 10:34:59

Egyébként a mozijeggyel nem ingyenes a parkolás? Úgy emlékszem, régen így volt, de most nem említik a honlapon.
allee.hu/parkolas

Ráérek 2016.02.10. 10:37:21

@Panelos: Pontosan így van!
Bőven megtérül a plázáknak az ingyenes parkolás, mert rengeteg az impulzusvásárlás. Ha már ott van, mondjuk szándéka szerint csak a postára ment volna, de esetleg megáll enni, vagy még vesz magának egy-két göncöt vmelyik ruhaboltban...

Ráérek 2016.02.10. 10:49:37

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: miféle állambácsiról beszélsz...???

Az Allee magánvállalkozás...

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 10:56:35

@Muad\\\'Dib:

Nem baj narancskomcsi, majd felnősz és hozzászoksz a valósághoz.

@Ráérek:

Sok volt az a néhány mondat? Gyúrjál még a szövegértelmezésedre, van bőven pótolnivaló.

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 11:07:26

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
ROTFLMAO! Jaja én mint narancskomcsi.... :D
Annyira szánalmas, hogy nem tűnik fel neked, hogy ez: "...mert a szarrágó, 200 forintos parkolástól havi likviditási gondokkal küszködő balkáni szarrágó paraszt ezt érdemli..." egy az egyben a mai fityesz VÉLEMÉNYE! Így kormányoz, ezt tartja helyesnek minden fronton. Ez jár az embereknek, kussoljanak, mert úgy is hülyék. Te pedig b+ ezt tartod a normálisnak. Tényleg csak gratulálni tudok...

Ráérek 2016.02.10. 11:16:15

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: hozod a formádat, a nullaszintű "érvelést".... ROTFLMAO

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.02.10. 11:18:42

A poszt maga is tökéletesen megmagyarázza, miért vezették be az első óra fizetősségét: "Az utóbbi időben durván teltház volt a parkolóban..." Ezt egyébként mi is tapasztaltuk, a magam részéről például szombaton már régóta nem vagyok hajlandó autóval az Allee közelébe menni.

Tehát ez egy teljesen logikus lépés. Ha ezért pár hozzászóló nem jár majd az Allee-ba, akkor talán nem lesz majd annyira "durván" teltház. Mellesleg a hasonló fekvésű budai plazak (Mom, Mammut) szintén fizetősek és valamivel még drágábbak is. Aki ingyen akar parkolni, mehet a Savolya parkba. Végülis a benzinre is el lehet költeni a pénzt.

A környező utcákban (amik egyébként szintén fizetősek) elég nehéz volt eddig is parkolóhelyet találni, nem sok értelme van az Allee helyett az utcákban keringeni, de persze pár hülye mindig van, aki megpróbálja, ezen nem lehet segíteni.

2016.02.10. 11:19:57

Úgy rinyálnak itt sokan, mintha kötelező lenne autóval az Alleeba menni, vagy kötelező lenne az Alleeba menni. Aki meg plázába megy, nyilván nem koldulni indul, ergo csak van párszáz forintja parkolásra, ha már autókázásra is van. mellesleg én speciel totál leszarom az autósok problémáját, nevetséges a sirám alapból, hogy a plázában fizetni kell a parkolásért, mindjárt megkönnyezem. Akinek fájdalmas parkolásért fizetni, vásároljon a sarki közértben, vagy termesszen kukoricát a balkonján.

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 11:21:04

@promontor:
Bár teljesen mindegy, de a mom parkban szombaton az első óra ingyenes, és 15 000 a vásárlási határ.

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 11:22:40

@shitgun:
Nincs is semmi baj a plusz pár száz forinttal, azzal van baj, hogy miért nem lehet ezt normálisan kommunikálni (például akár mára a bevezetés előtti hetekben).

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.02.10. 11:28:21

@Muad\\\'Dib: A Mom Park kevésbé zsúfolt, az Allee-ba menő autók szombatonként még az Október 23-a úton is dugítanak.

A normális kommunikációban persze igazatok van.

Köldök_szösz 2016.02.10. 12:05:54

@CsÁgiiii: A kérdés helyesen úgy van hogy : Miért van vasárnap minden zárva?

CsÁgiiii 2016.02.10. 12:07:06

@Túrós:
szia, hát én is várnám már azt a népszavazást!
:-(

fidesz maszop dk egykutya 2016.02.10. 12:22:33

@mt-03: majd akkor békávézok, ha lesz időalapú jegy, kb annyiért mint most a vonaljegy... addig meg olcsóbb az autó.

Gukker 2016.02.10. 12:26:05

Na, ha esetleg a kedves szerző nem tudná, a képlet egyszerű. A (budapesti) plázáknál az úgy működik, hogy ahol nincs a közvetlen közelben metró megálló, ott nem lehet parkolódíjat kérni.
Ezt szopta be anno az Arena Plaza is. Azt hitte, hogy a Keleti metró megállója majd jól ellátja őket forgalommal és alapból sarcoera építették a parkolókat. De persze tévedtek, a megálló messze van és az utcán kell odasétálni -> minimál forgalom. Érdekes mód amint eltörölték a parkolás díjat, egyből tele lettek.
Az Alleenál meg ugye most épült meg a metró, ami felduzzasztja jól a vásárlók számát -> lehet pénzt kérni a parkolásért.
Ilyen egyszerű.

Advanced Flight 2016.02.10. 12:54:59

Az Allee-nak így is nevetségesen kicsi a parkolója, sztem nem gáz, hogy próbálják csökkenteni a zsúfoltságot.

Az Etelénél tényleg lesz pláza és elbontják végre azt a borzalmat, ami a kerület szégyene? (BMK)
Évek óta ígérgetik, de én még nyomát nem láttam, pedig nagyon jó lenne...

CsÁgiiii 2016.02.10. 13:03:17

@MrFer:

köszönöm

a mozi, meg a kaja

már tudom

Fakka 2016.02.10. 13:10:53

Ezek után én sem fogok odajárni, mivel éppen ez tette vonzóvá. Vagy csak 6 után, amikor az ucán is lehet már ingyen parkolni.
Egy óra alatt nagyon sok mindent el lehet intézni. Ha pedig mégsem, akkor szívesebben vállaltam a fizetést a 2. óráért.
Nagyobb bevásárlást (nem kaja) szívesebben intézek az Aréna Plazában, éppen az ingyenes parkolásért.
Egyetértek, sokra mennek a vasárnapi ingyenességgel, parasztvakítás.....

MrFer 2016.02.10. 13:11:48

@CsÁgiiii: bocsi, nem láttam, hogy más is írta már :) Amúgy nekem az volt a kellemes meglepetés, hogy vasárnap NEM kellett fizetni... Pont anyáztam magamban egy sort, hogy elfelejtettem lepittyegtetni a parkolókártyát a mozipénztárban, majd kifele írta az automata, hogy szabad a kihajtás :)

_B_ 2016.02.10. 13:18:03

Vazze be kell dugni a jegyet a fizetőautomatába. És amikor az azt mondja nem kell fizetni, akko lehet menni.
Nem csak úgy találomra megszokásból.
Az Allee parkoló amúgy is nagyon alul lett méretezve, megtehetik, hogy emelik az árat. Talán majd be lehet állni normálisan.

PomberMaci 2016.02.10. 13:31:20

Nem kell ilyen flancos szar helyekre járni. Egyszer megnéztem, semmi extra nincs benne ami másutt ne lenne.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.10. 13:56:53

A cikkben leírt probléma az első és a második versszak között van elhallgatva... :)

VALÉR

Újbudai Valér
Allee-ba ment halér’.
Tömve volt az Allee,
Nem volt már, csak hallé.

Otthon várta Gyula,
Valér nótás nyula,
S hal-hiányló dalér’,
Megkergette Valér.

Gyula bődült: Lala!
S kidőlt a ház fala.
Bosszúból a falér’
Levágta őt Valér,

Odacsapott bárddal…
Mit vált ki egy pár dal?!
Lakás véres uszi,
Feles már a nyuszi,

Egy ütéstől kettő
Tepsifüles lett ő.
Megsüti őt Valér,
S kőművest hív falér’...

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2009/12/valer.html

Galicius 2016.02.10. 14:29:48

Azt sem értem,hogy az ember bemegy egy ilyen rettenetbe,utána meg fizet egy rakás pénzt a parkolásért.Miért is?

hivatásos naplopó 2016.02.10. 14:30:12

@promontor: Október 23? HAHA, szép is lenne, karácsony előtt konkrétan a budaörsi útnál, a buszgarázson túl volt a sor vége ;)

hivatásos naplopó 2016.02.10. 14:31:18

egyébként azt kell, hogy mondjam, hogy ez a fillérbaszás kategória kedves autós kollegák, azt a párszáz forintot simán el lehet égetni a környéken parkolóhely keresésével...

Dikusz 2016.02.10. 14:39:30

@Ráérek:
Nem szólom meg azt, aki kocsival jár vásárolni, az ő dolga, de kérlek ne vedd kötözködésnek amit most kérdezek:
Nem lehet, hogy az Allee azt unta meg, hogy olyanok autóival volt tele a parkolója, akik ingyen parkolásra használták? Magad is írod, hogy piacra beugrasz vásárolni (igen jó és olcsó kajáldák vannak a 2.emeleten), postára ügyintézni. Orvosi rendelő van a közvetlen közelben, kinti parkolók meg nincsenek. Irodaházak is vannak a környéken, nappal a közeli lakótelepen lakók nem tudnak parkolni a lakásuk környékén, mert sokan a házak közé állnak be.

Tolesz 2016.02.10. 14:52:48

@Dikusz: A környező utcákban fizető parkolás van, és ahol fizető parkolás van, ott többnyire hely is akad.

forrimi85 2016.02.10. 14:56:25

Csak finoman szólok a posztolónak, hogy az Allee kb január közepe óta a belső felületein mindenhol hirdeti a parkolási rend változását. Igaz, hogy pozitív megközelítésben, de ha egy kicsit is tudsz olvasni, akkor volt kb fél hónapod a szöveg megértésére...

Gico 2016.02.10. 15:17:01

Valaki komolyan azért megy az Arénába az Allee helyett (és autózik 15 km-t pluszban) mert ott ingyenes a parkolás? Bazmeg.
Az a baj velünk, hogy a pár száz forintos tételeken hőbörgünk, de amikor állambácsi százezreket ránt ki a zsebünkből a semmire, azt mindenki leszarja.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.02.10. 15:29:25

@Tolesz: A környező utcák parkolási szempontból zsúfoltak, lévén tele vannak a helyi lakosok autóival, akiknek ugye lényegében nem kell fizetni érte.

Általában jóval hamarabb találsz az Alleeban helyet, mint a környező utcákon és akkor a kényelmi szempontokról nem is beszélek.

_B_ 2016.02.10. 15:55:11

@Tolesz: Tévedsz. Rohadtul nincs szabad parkolóhely a környéken. Pedig én fizetnék is érte, de ha mindenképp kocsival kell mennem, inkább lemegyek az Allee garázsba, és sétálok pár percet, minthogy ott keringjek 20 percig helyre várva.
Odaépítették azt a rohadt vásár csarnokot 0 parkolóval, meg a rendelőintézetet 0 parkolóval. NORMÁLIS? Persze hogy mindenki az Alleeba akar állni, mert NINCS MÁS.
A Móriczon ott van előkészítve a 3 vagy 4 szintes parkolóház... csak ott sem fejezték be a metróépítést, csak "átadták" választásokra.

Dikusz 2016.02.10. 16:18:17

@Tolesz: nem olyan régóta van fizető parkolás, pont azért vezették be (ha nem jól tudom, majd kijavítanak), mert a környéken lakók nem tudtak parkolni. Ahogy @_B_: is írja, nincs parkolóhely a környéken, holott ott van még a piac, a rendelő, posta, alkalmanként kirakodóvásár is.

@promontor: írod, hogy az Allee-ban hamarabb lehet parkolóhelyet találni. Nem védem őket, nem sokszor voltam benn (drága), de talán azért vezették be a fizetős parkolást, hogy a saját vásárlóik tudjanak parkolni.

G. Áron 2016.02.10. 16:24:21

@Dikusz: Az Allee az elmúlt években nagyon befutott, hihetetlenül nagy a forgalma. Ehhez képest pedig alulméretezett a parkolója. Ezt még tetézi, hogy az egyik szint egyik felét lezárták bérleteseknek.

gigabursch 2016.02.10. 17:34:42

Falun kell lakni.

Oda elág egy rozsdás piros bringa, van templom, kocsma, bolt, pletyis vénasszonyok és nem vén asszonyok, vidám gyerekek, oskola meg miegymás.

Aki meg dugót akar látni, az néhanapján elmegy pestre, aztán egy évig elég lesz belőle neki.

PanelProli 2016.02.10. 17:54:09

Aki meg tudja engedni magának, hogy az Alleba megy vásárolni, az ne sírjon a parkolási díj miatt.

(Szerintem itt azok sírnak, akik csak parkolni mentek az Alleba, de amúgy a piacon vásároltak.)

slowmotion 2016.02.10. 18:01:00

@Dikusz: szerintem a helyiek parkolási problémáján ez (ti. a fizetőssé tétel) pont rontott, legalábbis én így érzem.
amióta nincs a hétvégi ingyenesség, azóta nagyon megnövekedett a hétvégén az utcán cirkáló, parkolóhelyet vadászó autók száma. a karácsonyi időszakban pedig - ha nincs oltári szerencséd - akár fél órával tovább is lehet keresni a parkolóhelyet, mint általában.
egyedül a nyári hétvégék nyugisak, mert akkor a hétvégi parkoláson megspórolt pénzt nyaraláson verik el a mélyen tisztelt plázalátogatók.

kercsi vííí 2016.02.10. 19:17:43

@PanelProli: Te tényleg egy panelproli vagy.

Gyorgy Nagy 2016.02.10. 20:17:25

Az Europark ingyenes parkolás és tétellel olcsobb az Allènàl.Nem kell odamenni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.02.10. 20:23:52

@_B_: "A Móriczon ott van előkészítve a 3 vagy 4 szintes parkolóház".

Ez meglep, először hallok róla. És hova épülne az a parkolóház? Merthogy helye az nincs neki a Móriczon.

Az viszont igaz, hogy a Bocskai út alá terveztek mélygarázst, de azt lakossági tiltakozás miatt lefújták. Így aztán az autósoknak marad az Allee vagy az utcán keringés. Aki meg el tudja képzelni az életét autó nélkül, annak a számtalan busz és villamos egyike, hogy a csodametróról ne is beszéljünk...

@slowmotion: Tekintettel arra, hogy szombaton az Allee parkolója még így is dugig van, érthető, hogy nem ingyenes. A környéki utcai parkolást kellene fizetőssé tenni szombaton is, de persze a szombati ingyenparkolás Demszky óta "alanyi jog". Bár lehet, az se érne semmit, ha az Allee betelik...

@Dikusz: Nincs is ezzel semmi baj, én nem tekintem alanyi jogaim tűrhetetlen megsértésének, ha fizetnem kell a parkolásért. És ha mondjuk a gyereket be kell vinnem a rendelőbe, akkor továbbra is az Alleeba fogok parkolni és zokszó nélkül kifizetem majd a díját, tekintettel arra, hogy ez a legkényelmesebb megoldás és gyakorlatilag mégcsak nem is drágább, mint az utcai parkolás.

krisz-nagy 2016.02.10. 22:15:03

@forrimi85: ez így van, én is már január közepén tudtam, pedig nem vadászom a táblákat. Amúgy a parkolási díj legalább ösztönöz arra, hogy mihamarabb elintézzem a dolgomat, és inkább valami jobb helyen töltsem a drága időmet :-)

jet set 2016.02.10. 22:25:58

Ami ingyenes volt, annak mindig is ingyenesnek kell maradni, amíg a világ a világ. Fillérbaszó köcsögök!

Dikusz 2016.02.10. 23:07:05

@G. Áron: ha jól emlékszem egy kicsit döcögősen indult, mintha meg is akart volna az elején szabadulni tőle a tulaj, de tényleg nagyon beindult.
Nem az én világom a pláza, de nem is szidom azokat, akik szeretnek ott nézelődni, vásárolni.
Nem tudom mi lenne a helyes megoldás, mert valahol érthető a fizetőssé tétel is.

Dikusz 2016.02.10. 23:20:38

@slowmotion: gondolom a helyben lakóknak nem kell a parkolásért fizetni. Édesapám a Lágymányosi ltp-n (Baranyai utca) lakott, és ők mondták, hogy munkaidőben a környező irodaházakban dolgozók miatt nem tudtak az ott élők a lakásaik közelében parkolni.

Dikusz 2016.02.10. 23:34:21

@promontor: bocs, nem jó helyre címeztem:)
Tényleg nem reklamáltál, hogy fizetned kell a parkolásért. A rendelőnél kiszállni sem könnyű a kocsiból, nem hogy parkolni. Nem a kerületben lakom, hanem Budafokon, de gyakran utazom arra, látom mi van.
A Móriczon szerintem nem is készültek parkolót építeni (nincs hely). A Bartók Házban van szerintem mélygarázs, ahol a Lidl, és a Főzelékfaló van, talán _B_ arra gondolt.

idegen a földön 2016.02.11. 07:09:10

Jaj, "csakegygombócfagyiáramithöbörögsz" retorika eléggé mélyen beleégett a hülyékbe úgy látom. Ha nem teccik, akkor meg egy fillérbaszó köcsög vagy... Gratulálok :-)

Engem ilyen esetekben a fizetés nehézsége szokott engem jobban zavarni. Hol a cetli, aprót keresgélni, nincs nálam, boltosok nem váltanak, kártyával nem lehet fizetni, automatánál sor van, mert az előttem lévő keresgéli a cetli/apró combót. A saját időmből is rámegy még 10 perc, negyedóra pluszban. Ez jobban fáj... Főleg ha a sorompónál beragad egy nemfizető delikvens...

A témához is hozzászólva, akkor nem kell odamenni, és kész. Aréna oszt jó napot.

Ilyen helyeken általában jellemzően szolgáltatók ügyfélszolgálataiba megyek. Mert nagy részük behúzódott a plázákba, vagy autóval nehezen elérhető helyen vannak. Ezért fizetni pluszban nem fogok, inkább kivárom míg az aréna felé keveredek...

ikke i drift 2016.02.11. 07:48:29

@Nancsibacsi:
"Sőt lesz olyan is, ahol a téglalap se lesz teljes, mert mondjuk lesz benne egy oszlop, vagy tűzoltó szekrény, vagy ilyesmi."

nálatok az utcán az autók között minden hely pontosan 5,5 méter hosszú? aki autót vezet, annak el kell tudni dönteni, hogy befér-e az adott helyre, ha belelóg az oszlop vagy a tűzoltószekrény, akkor oda majd egy rövidebb autó parkol. nem egyforma hosszú az autópark minden tagja, felesleges veszni hagyni egy helyet azért, mert ott esetleg egy 4,4 méternél hosszabb autó nem fér el.

ikke i drift 2016.02.11. 07:59:15

@promontor:

"Aki ingyen akar parkolni, mehet a Savolya parkba. Végülis a benzinre is el lehet költeni a pénzt."

A magyar ilyen! Elautózik az 5 km-rel távolabbi benzinkútra az 5 Ft-tal olcsóbb üzemanyagért, ahol jó esetben a pluszban elautózott üzemanyag árát visszanyeri az olcsóbb árak miatt :) Persze csak ha nem veszi meg a nagy elégedettségében magának meg a gyereknek a csokit a bolti ár felett 150 Ft-tal :)

uboat 2016.02.11. 08:08:12

"Valaki komolyan azért megy az Arénába az Allee helyett (és autózik 15 km-t pluszban) mert ott ingyenes a parkolás? Bazmeg."
Na ez a probléma itt. Mindenki csak leszólja a másikat meg lefillérbaszózza! Ráadásul olyan érvekkel, amik nem állják meg a helyüket. 15 helyett 5,5 km-re van egymástól a kettő! És én speciel a kettő közül, az Astoriáról indulok oda többnyire, vagy a Nemzetitől, de ez mindegy... Bármelyik hasonló ész nélküli kommentet bemásolhattam volna ide. Együtt és egymásért kellene lennünk, ha autósak vagytok, ha nem. Mindenkinek(!) az lenne a jó, hogy aki ott vásárol, az oda tudjon parkolni és KÉNYELMESEN(mert ami ott van az borzalom, évek óta nem járok oda!). Kb. mint aki bárhogyan is megy oda, de a WC-ért mondjuk elkérnének 500 Ft-ot. Akkor is fillérbaszóznátok meg köcsög autósoznátok? A hely ellen kéne lennetek, nem egymás ellen. Még akkor is, ha ez téged pont nem érint!

McZozo 2016.02.11. 09:30:03

@sanche: Nem a 200 forint a sok hanem a sok 200 forint, Mert nalunk a kormany es az emberek nagy resze az autosokat tekinti egy konnyen megfoghato fejostehennek. Kell egy ki splussz penz huzzunk le megegy bort az autosokrol.

Maci65 2016.02.11. 09:34:21

@McZozo: Igen, erről van szó. Beugrok a boltba, és a semmiért fizessek még? Ez olyan, mint amikor be akarták vezetni, hogy a bankkártyás vásárlásnál minden egyes kártyahasználatnál lehúznak vagy 100 forinttal.

Ha az Allee nem akarja, hogy autós vásárolói legyenek, akkor majd mennek az autósok máshová. Csak az a baj, hogy a plázák a kisebb üzleteket tönkretették, így max. másik plázát lehet választani.

Csak Norris 2016.02.11. 09:48:29

Mindenhol az autósok a fejőstehenek.
Németeknél is ez van. Egyébként szomorú hogy a kereskedők nem fogják fel hogy az ember vásárolni megy, hogy ott költse a pénzét. Szerintem még belépőt is kellene szedni.

Tök mindegy 2016.02.11. 10:28:39

A bajt abban látom, hogy 10 éve, amikor kiadták az építési engedélyeket, az önkormányzat kötelezte az Allee-t, hogy építsenek parkolót és két óra legyen ingyenes, enyhítve a környék parkolási problémáin. Sajnos ez azóta feledésbe merült. Fel is fogom jelenteni az Allee-t.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.02.11. 10:55:25

Aranyos ahogy a sok komoly pénzmágus azt mondja, hogy akkor degeljen meg az Allee, juszt se megyek oda!
Nos, barátom, Pópont az ilyenek miatt lépte meg az Alle - ez az embertipus, aki amugy sem költene ott, a szomszédos postába ment, vagy a piacra, vagy bárhova, csak nem pénzt költeni a boltokban.
Profitorientált intézményként, hadd legyen már joga annyit kérni a parkolásért, amennyit nem szégyell.

Amúgy a 25.000-et én is sokallom, már 3-4000-re is megadnám, sőt, akár egy kávéra is. Az már költött, és nem vesz az ember minden nap új tévét.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2016.02.11. 10:57:43

@McZozo: " Kell egy ki splussz penz huzzunk le megegy bort az autosokrol."
Nagyon kevered a dolgokat. Az, hogy egy csomó és adó van az autón (üzemanyagon és mindenen) egy dolog.
De az Allee parkolója totálisan tele van, szíve joga úgy dönteni

Már bocs, de arról nem tehet, hogy ott van egy csomó más adó is.

Amúgy nicns olyan, hogy "autósok" és nem autósok. A legtöbb családnak már van kocsija. Egy zsúfolt helyen parkolásért fizetni teljesen vállalható dolog. És még egyszer: 200 forint.
A fejőstehénség néha tényleg nem jó érzés és nem mindig igazságos, ugyanakkor ilyenkor szerintem arra kell gondolni, hogy elég sok környezetszennyezést okozol pusztán lustasági okokból, hogy kocsival plázázz a legjobban megközelíthető helyekre, akkor viselje is el az ember. A sarcokban inkább az a rossz, mikor fizeti az ember a sok adót, közben meg rossz az út... Az Allee parkolás más, mert az nem állami és ott a 200 forintért jó szolgáltatást kap az ember.

@Maci65: "Ha az Allee nem akarja, hogy autós vásárolói legyenek, akkor majd mennek az autósok máshová. Csak az a baj, hogy a plázák a kisebb üzleteket tönkretették, így max. másik plázát lehet választani."

Jó vicceket találsz ki. Na majd megnézem, hogy egy hónap múlva a 200 forint kit fog kiszorítani...
Amúgy a plázák nem tették tönkre a kisebb üzleteket, a kisebb üzletek tették tönkre magukat a lehetetlen (parkolóhely nélküli) és érthetetlen (9-től 16-ig) nyitvatartásukkal.
Ha te kocsival akarsz bevásárolni, akkor oda főleg NEM TUDNÁL kocsival menni.. Vagy 500 méterenként megállnál 800 méterre a kisboltjaidtól? Mondom, hiszti az egész..felnőtt emberektől...

webmestar 2016.02.11. 11:08:23

Szerintem ez egy jó döntés. Teljesen zsúfolt volt mindig az Allee, hétvégén behajtani sem volt egyszerű. Ha pár embert ez visszafog - és látszólag szerencsére visszafog - akkor üdvözlöm a döntést.

Az Arénát pedig kifejezetten utálom. Hétvégén nulla szabad hely van, az autók gyakorlatilag állnak folyamatosan, amitől olyan kibaszott büdös lesz lent, hogy amíg felmész a plázába kétszer megfulladsz. Világ faszsága volt azt ingyenessé tenni, menjetek el egyszer vasárnap, akkor is tele van a parkoló. A fél város ott pihenteti a szarát.

Panelos 2016.02.11. 11:24:15

@webmestar: Mennék én vasárnap, de Orbán Viktor és Semjén Zsolt úgy döntött, aznap otthon kell maradni.

webmestar 2016.02.11. 11:45:00

@Panelos: mozi és kaja van akkor is.

Dikusz 2016.02.11. 12:10:43

@uboat:
Nyilván kicsit túlzás volt ezt írni. Arra gondolhatott, hogy ha valaki az Allee környékén lakik, az hülyeséget csinál, ha csak azért megy az Aréna Plázába, mert ott ingyenes a parkolás.
Nem kötözködni akarok, nem vagyok autós, ráadásul nem szeretem a plázákat. Ha lenne kocsim, csak akkor használnám bevásárlásra, vagy nézelődésre, ha nagyobb csomagokat kellene cipelnem. Azért nem olyan nagy összeg a parkolási díj, hogy egy nagybevárlásnál számítson.

Dikusz 2016.02.11. 12:25:07

@webmestar: ezt próbálom elnyögdécselni én is. Mindegyik pláza pakolójában ugyanez van, ha nem fizetős, akkor nem azok parkolnak ott, akik vásárolnak.
Nem az a luxus, hogy 200 Ft-ot kell fizetni, hanem az, amikor nézelődéshez kocsival megyek akkor, ha csak két saroknyira van tőlem a pláza (kivéve, ha nagybevásárlást csinálok).

Girhes Joe 2016.02.11. 12:54:55

Ezen vitázni semmi értelme, mert kétbites aggyal is felfogható közgazdasági törvényt látunk működés közben:
1.§ Amiből kevés van, és igény van rá, azért fizetni kell.
2.§ Amiből k. kevés van, mégis igény van rá, azért k. sokat kell fizetni.

Itt még csak az 1.§ lépett életbe, de nem elképzelhetetlen a 2.§ sem idővel.

Nekem inkább a fizetős vécé szokta borzolni az idegeimet, ott ugyanis nem arról van szó, hogy ha ingyen lenne, az is bemenne, akinek nem is kell vécéznie. Főleg, ha még odaültetnek egy vécés nénit is, akinek a munkabére nem jön ki a használati díjakból, vagyis a fenntartó még fizet is azért, hogy a vécé NE lehessen ingyen.

webmestar 2016.02.11. 13:00:19

@Dikusz: Én egyébként sokszor használtam ki az Allee ingyen parkolási idejét ügyek intézésére v. pl. az SZTK meglátogatására. És ezzel elég sokan voltak így. Szerintem egyáltalán nem igazságtalan az új rendszer.

Maci65 2016.02.11. 14:24:16

@webmestar: Amíg 2 óra ingyenparkolás volt, addig el lehetett menni a rendelőintézetbe. De 1 órán belül ott nem nagy valószínűséggel lehet végezni. És ezek után már esély sem lesz a környéken parkolni.

Mester.Tamás 2016.02.12. 13:51:25

@promontor: Az Október 23-a út csak részben az Allé miatt dugul, az amiatt is, mert pár idióta kitalálta, hogy a Fehérvári út - Körtér útvonalon ne lehessen elérni a Bartók Béla utat, így maradt a Fehérvári út - Október 23-a út Bercsényi utca vagy Budafoki út útvonal.

Mester.Tamás 2016.02.12. 13:52:17

@Maci65: Igen, csak profitorientált cégként nem az Allé dolga megoldani pl. az SZTK parkolását sem.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.02.12. 14:08:23

@Mester.Tamás: Hát, nem tudom, ez mennyire tömeges probléma. Aki távolabbról jön, az már korábban jóval kényelmesebben átmehet a Bartók Bélára (pl. Tétényi út) vagy a Budafokira. Aki meg közelről, azt nem értem, miért akarna autóval menni, amikor pár villamosmegállóról van szó.

Persze nem vitatom, hogy van pár ember, akit érint, de hogy ez lenne a dugó oka akár csak részben is, ezt kétlem.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.02.12. 14:16:54

@Maci65: Fogalmazzunk pontosan. ;-) Most is el lehet menni az Alleeban parkolva a rendelőintézetbe. Csak nem ingyen.

@Mester.Tamás: Fogalmazzunk pontosan. ;-) A parkolást megoldja, az ingyenparkolást már nem. (Szerintem ezután is lesznek, akik az Allee parkolójából sétálnak majd át a rendelőbe.)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2016.02.13. 01:08:11

Egyébként ugyanez van az ingyenes wifivel is. Elvben van, de gyakorlatilag sosem működött még, amikor ott voltam.

slowmotion 2016.02.13. 12:27:34

@Dikusz: elviekben kell, évi kétezerért regisztrálnak az önkormányzat rendszerébe, és nem büntet a parkolóőr. mondjuk a 300+ forintos parkolási díjhoz képest ez nagyjából semmi
süti beállítások módosítása