December végétől megszűnt a garanciális javítás az Allee bevásárlóközpont melletti Nokia-szervizben. Ha valakinek elromlik a telefonja, hiába a jótállás, a Bercsényi utcában lévő szervizben csak pénzért javítják. Ha valaki mégis a garanciát érvényesíteni, akkor az V. kerületben az Arany János utcai szervizbe kell befáradnia. A Bercsényivel úgy fél évvel ezelőtt ismerkedtem meg testközelből. Az eltörött előlap miatt kerestem fel őket, ám nagyot néztem, amikor közölték, anyagköltség ezer forint, munkadíj négyezer, és mindezt majd egy hét alatt. Maradt törötten.
Nokia garancia nélkül
2010.12.29. 22:41 :: tizenegyker
4 komment
Címkék: nokia szerviz
A bejegyzés trackback címe:
https://tizenegyker.blog.hu/api/trackback/id/tr832547117
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
khmm... 2010.12.30. 11:36:03
Nem árt tisztában lenni a jogaiddal!
Simán visszaviheted a vásárlás helyére, és ők kötelesek eljuttatni a szervizbe, majd onnan vissza.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény
Itt a 49-es kormányrendelet:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Tehát: ha úgy tetszik, elviheted közvetlenül is a szervizbe, de az alapeset az, hogy a vásárlás helyén kell ezt intézniük.
Csak éppen a forgalmazók - tegyük hozzá, elég sikeresen :-((( - elterjesztették, hogy a vásárlónak kötelessége a szervizbe vinni.
Simán visszaviheted a vásárlás helyére, és ők kötelesek eljuttatni a szervizbe, majd onnan vissza.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény
Itt a 49-es kormányrendelet:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Tehát: ha úgy tetszik, elviheted közvetlenül is a szervizbe, de az alapeset az, hogy a vásárlás helyén kell ezt intézniük.
Csak éppen a forgalmazók - tegyük hozzá, elég sikeresen :-((( - elterjesztették, hogy a vásárlónak kötelessége a szervizbe vinni.
khmm... 2010.12.30. 11:36:46
Bocsánat, a 49/2003-as GKM rendeletből idéztem! (a másik a korm.r.)
tizenegyker 2010.12.30. 11:38:46
Szerinted mikor jársz jobban, ha visszaviszed az üzletbe, és legjobb esetben 2-3 hét múlva újra lesz telefonod, vagy elmész a szervizbe, és 1-3 nap alatt megcsinálják?
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.03. 07:30:19
@tizenegyker: pontosan. ráadásul ha kereskedőn keresztül javíttatsz, akkor túlságosan arctalan az egész. faxok, futárok, a kereskedelmi egység több műszaknyi dolgozója és a szervizesek. csupa számodra arctalan ember, így érthetően nem fogják összetörni magukat a gyors ügyintézés érdekében.
arról nem beszélve, amikor 1 hónap után visszakapod, és ugyanúgy rossz. mondjuk ugyanúgy recseg a hangszóró. még csak az asztalra sem tudsz csapni, szerencsétlen kereskedő újra átveszi javításra, és újra elviszi egy fax után az arctalan futár az arctalan szervizbe.
arról nem beszélve, amikor 1 hónap után visszakapod, és ugyanúgy rossz. mondjuk ugyanúgy recseg a hangszóró. még csak az asztalra sem tudsz csapni, szerencsétlen kereskedő újra átveszi javításra, és újra elviszi egy fax után az arctalan futár az arctalan szervizbe.