A metróépítés miatt sokáig csak a villamospálya egyik oldalán lehetett autózni a Fehérvári úton a Hamzsabégi út és a Bocskai út között. Most végre visszaállt az eredeti rend, csakhogy ezt útburkolati jelekkel és táblákkal nem sikerült a megfelelő módon jelezni. Az Etele út felől érkező autók tömegével hajtanak át változatlanul a másik oldalra a sínen, ahogy az elmúlt időben megszokták, de igen ám, ott már viszont mind a két sáv a Bocskai út felől érkezőké. Egy ilyen komoly forgalmirend-változást szokásos az erre való KRESZ-táblával előre jelezni, ez sajnos itt nem történt meg. A sárgával felfestett útburkolati jeleket sem sikerült eltávolítani. Reméljük, a nem kell legalább három embernek meghalnia, hogy az illetékesek rájöjjenek, itt valami nincs rendben.
Életveszély a Fehérvári úton
2010.12.13. 14:41 :: tizenegyker
145 komment · 1 trackback
Címkék: közlekedés
A bejegyzés trackback címe:
https://tizenegyker.blog.hu/api/trackback/id/tr262513105
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Az apokalipszis hungarisztáni lovasai IV. – Apropó balesetet szenvedett néptáncosok: Eső után köpönyeg(forgatás) 2010.12.13. 15:56:29
Minden rendes hungarisztáni zsigerből utálja, aki külföldön él/élt, pláne ha az a bizonyos külföld egy olyan ország, ahol picit jobban mennek a dolgok, mint a Dicső Hungarisztáni Dumaköztársaságban. Az ilyen alakoknak alanyi jogon kijáró, irigységgel e...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
tlantos 2010.12.13. 15:07:03
Ott egy tabla a jardaszigeten, egyertelmuen jelzi, hogy jobbrol kell elhaladni mellette. nem megszokasbol kellene kozlekedni.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.13. 15:57:14
@tlantos: Mondjuk eddig is a járdasziget után kellett átmenni a túloldalra.
janikahhh (törölt) 2010.12.13. 15:57:22
Meg gondolom a polgárjenő hivatalban is kifüggesztették egy sajtpapírra.
Pfff- miből tartott volna egy "Forgalomváltozás" táblát kitenni, nem tudom...Ja, erre biztos nincs pénz.
Pfff- miből tartott volna egy "Forgalomváltozás" táblát kitenni, nem tudom...Ja, erre biztos nincs pénz.
ElPadre 2010.12.13. 15:58:26
a járdasziget után nincs jelzés, és ott volt eddig az átkanyarodás. kurva nagy a káosz most errefelé. tegyük hozzá, megnyitották, de végleges kopófelület nélkül, ennek így mi értelme? köszönhetően a metróépítésnek, ma már kevesen járnak erre, kibírható lett volna ez a maradék pár hét.
scineram (törölt) 2010.12.13. 15:58:35
Látszik, tlantos még soha a büdös életben nem járt arra, és egy fikarcnyi lófasz fogalma sincs róla, mi a picsáról van itten szó.
Leadfoot 2010.12.13. 16:06:05
@scineram: Mi van, kicsapta a kultúra a biztit? :-)
@Le lummox ultime: és ha egy táblát nem vesznek figyelembe, akkor kettőt majd fognak?
Aki egy ilyen "kötelező kikerülési irány" tábla mellett simán elmegy a rossz oldalról, az figyelmetlen hülye. Erről tán nem az illetékesek tehetnek.
@Le lummox ultime: és ha egy táblát nem vesznek figyelembe, akkor kettőt majd fognak?
Aki egy ilyen "kötelező kikerülési irány" tábla mellett simán elmegy a rossz oldalról, az figyelmetlen hülye. Erről tán nem az illetékesek tehetnek.
-putyin- 2010.12.13. 16:10:43
minden nap járok itt, monjduk nem volt nehéz felismernem, hogy egyenesen kell menni, mivel eltakarították az útból azt sok kerítést, meg gépeket, azaz megnyitották a sávokat, de mondjuk tök párhuzamosan mellettem a szembesávban haladt egy autó, és épp mondtam is, hogy mekkora egy répa, nem látja, hogy szembe megy a forgalommal?
tényleg kéne valami jelzés, mert ismerve az autós társadalmunkat, lesz ott csatt.
tényleg kéne valami jelzés, mert ismerve az autós társadalmunkat, lesz ott csatt.
tlantos 2010.12.13. 16:12:10
A jardasziget nyomdahiba. Ott a tabla a terlo betonkordon elott. Akinek nem egyertelu, adja le a jogsijat.
metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.12.13. 16:12:54
@Leadfoot: kicsapta vazze, vidéki parasztok, nem táblákat böngészünk itt percekig, ami ráadásul nincs ott, de oktatsz, gyere ki a hóra!
tizenegyker 2010.12.13. 16:15:06
A kereszteződésben a járdasziget amúgy nagyon népszerű volt az elmúlt években. A rajta lévő nyilas tábla csupán néhány óráig bírta, mert mindig kidöntötték. Utána átszínezték a járdaszigetet, ez valamelyest segített.
kafferbivalybalamber 2010.12.13. 16:16:15
Biztos érdekes a videó, csak nem tudom megnézni, mert összesen egy üres fekete kocka van ott, az van ráírva hogy indavideó. Az mondjuk helyes, hogy csupa kisbetűvel írták, mint nemecsek ernőt.
tizenegyker 2010.12.13. 16:17:21
@kafferbivalybalamber: Firefox alatt valami probléma van. Lehet reklamálni az Indevideónál.
huspotyolo 2010.12.13. 16:17:58
Én is csak pislákoltam pénteken villamosról, mint a kiégni készülő 100-as izzó, hogy milyen rend van az úton, akkor még a rácsos kapu még ott volt az elején. Mondjuk szerintem lehetne látni ahogy -putyin- is mondta, hogy nincs előttünk semmi.
De viszont a videón jól láttam, hogy van egy szép sárga nyíl mely az "eltévedt bárányokat" még némiképp meg is erősíti? Ezeket imádom nagyon: az elfeledett sárga festéseket illetve táblákat és a nem felfestett 6 sávos kanyarodást. Remélem amikor legközelebb erre járok kocsival nem kell egy szembejövő miatt aggódnom.
De viszont a videón jól láttam, hogy van egy szép sárga nyíl mely az "eltévedt bárányokat" még némiképp meg is erősíti? Ezeket imádom nagyon: az elfeledett sárga festéseket illetve táblákat és a nem felfestett 6 sávos kanyarodást. Remélem amikor legközelebb erre járok kocsival nem kell egy szembejövő miatt aggódnom.
kleinkoe 2010.12.13. 16:19:28
látom többeknek sem sikerült értelmezni a képet :)
Leadfoot 2010.12.13. 16:21:50
@metalheart: "nem táblákat böngészünk itt percekig"
Köszönöm, nincs több kérdésem.
Örülök, hogy nem vagyok budapesti, bár itt is van elég hülye.
Köszönöm, nincs több kérdésem.
Örülök, hogy nem vagyok budapesti, bár itt is van elég hülye.
Leadfoot 2010.12.13. 16:23:36
@metalheart: Ja, akinek percekig kell böngésznie egy ilyen táblát, hogy megértse, az inkább ne vezessen, mert 30-as IQ-val az nem nyerő.
bottokar 2010.12.13. 16:23:38
@tlantos: akkor posztolj képet, mert tegnapelőtt még rossz irányba mutató terelőnyíl volt.
Az itt lévő fotón lévő nyíl a terelés _előttre_ vonatkozik. Láthatjátok, a sötét BMW (?) vagy Toyota (?) vagy mi hol megy át a sínen: na ott nem szabad most már.
Az itt lévő fotón lévő nyíl a terelés _előttre_ vonatkozik. Láthatjátok, a sötét BMW (?) vagy Toyota (?) vagy mi hol megy át a sínen: na ott nem szabad most már.
kleinkoe 2010.12.13. 16:26:14
@Noname Cowboy: arra, amit bottokar is ír: nem ezt nézik el, hanem később mennek át a síneken, mint a képen
isti77 2010.12.13. 16:28:13
@scineram: mostanában én sem jártam arra, de nekem a videó első másodperceiben lejött, mi a forgalmi rend, tekintettel, hogy a járdasziget UTÁN is ott egy kötelező haladási irányt jelző tábla, ráadásul az nem is jobbra-lefelé mutat, hanem majdnem 90 fokban jobbra, hogy egyértelmű legyen, de esélytelen...
Pedig ott hajt el előtte a sok birka, miközben áttérnek a másik oldalra.
Pedig ott hajt el előtte a sok birka, miközben áttérnek a másik oldalra.
metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.12.13. 16:28:34
@Leadfoot: a képen látható, h baj van, nem oktatni kéne, hanem egy "forgalmi rend változás" táblát kirakni, sárga jelzést beszedni.
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.12.13. 16:28:49
Tyű ez nagyon durva! Holnap majd a rend éber őrei 30.000-re büntetnek és akkor majd leszokunk erről az útvonalról....
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.13. 16:28:56
@kleinkoe: Ja ok! Mert én is azt írtam. :):):)
int he 2010.12.13. 16:32:47
@isti77: Persze, hogy az első másodpercben lejött, hogy mi a helyzet, mert már tudtad miről van szó.
Ahol ennyi autós elrontja, oda igenis kell az egyértelmű jelzés.
Ahol ennyi autós elrontja, oda igenis kell az egyértelmű jelzés.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2010.12.13. 16:35:42
@int he: egy fenéket rontja el, csak megszokásból megy.
Nem tudom hogy itt kinek jutna eszébe a sínen átmenni, ha életében előszür jár erre (hacsak nem annyira bizonytalan, hogy az előtte menő marhát követi, nem a józan eszére halgat). Csak az megy át, aki rendszeresen erre jár és figyelmetlen.
Nem tudom hogy itt kinek jutna eszébe a sínen átmenni, ha életében előszür jár erre (hacsak nem annyira bizonytalan, hogy az előtte menő marhát követi, nem a józan eszére halgat). Csak az megy át, aki rendszeresen erre jár és figyelmetlen.
Don Quixote de la Ferko 2010.12.13. 16:53:25
Megnyugtató, hogy életünk a KRESZ-t és a jelzéseket alapszinten sem ismerő félvak idióta autósokra van bízva.
Mi a francra gondol a barom, amikor elhajt a nyilas tábla mellett, Robin Hood hagyta ott, oszt neki nem kell vele törődni?
Mi a francra gondol a barom, amikor elhajt a nyilas tábla mellett, Robin Hood hagyta ott, oszt neki nem kell vele törődni?
-putyin- 2010.12.13. 16:59:19
azért tényleg megdöbbentő, hogy mennyi idiótának van jogosítványa...
kafferbivalybalamber 2010.12.13. 17:02:57
Na megnéztem a videót.
Nem ártana, ha ezek a versenyzők jól láthatóan kitennék a fehér botjukat a kocsi tetejére.
Nem ártana, ha ezek a versenyzők jól láthatóan kitennék a fehér botjukat a kocsi tetejére.
isti77 2010.12.13. 17:33:08
@int he: nem tudtam, még egyszer írom: az utóbbi időben nem jártam arra. De ha megnézed a videót (nekem sajnos nagyon akadozott, ezért fél perc után feladtam), az elején jól látszik, hogy a járdasziget után kb. 8-10 méterrel, pont miután a tévútra térők elkanyarodnak, ott a következő kötelező haladási irányt jelző tábla. Előbbre nem tehették, különben tényleg azt lehetne hinni, hogy az előző járdaszigetre vonatkozik.
Cézál 2010.12.13. 17:38:55
A videón egyértelműen látszik egy tábla, hogy melyik oldalon kéne menni. Vak barom az összes :)
szgy 2010.12.13. 17:41:06
itt régebben is lesz*rta mindenki a kötelező haladási irányt, rendszeresen fordultak be tilosban. pedig fél méteres piros-fehér nyilak is voltak amik a másik irányba mutattak. az ilyen vezetőknek is közöttpályás közlekedés kellene. most is ott van a nagy nyíl közel, fejmegasságban, mi kellene még, egy korlátot szereljenek fel? de egyébként is sok baleset van a fehérvárin villamos előtt hátranézés nélkül körbefordulók miatt.
Lágyi 2010.12.13. 17:42:36
csak hogy kicsit árnyaltabb legyen a kép. a fehér puttonyos 0,14-nél majd egy ezüst valami 0,47-nél simán balra kanyarodik a bal oldalt lévő keresztutcából majd vált a kép és 1.05-nél az látjuk, az astrát onnan kikanyarodni, csak más nézetből. ekkor már látszik, hogy elfelejtettek elvenni a beton terelőket, és ha szabályos akar lenni ( nem is értem az astrás honnan jött rá, hogy nem mehet simán balra mint eddig) át kell mennie a búbokon. ehhez csak gratulálni tudok. ez felelőtlen kivitelezés, terehányság, megkockáztatom, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés, és reméljük, hogy az emberölésig nem jutunk el.
a sok gyökérnek aki itt vezetésre oktat, ajánlom figyelmesebben nézzék meg a videót, mielőtt írnak.
a sok gyökérnek aki itt vezetésre oktat, ajánlom figyelmesebben nézzék meg a videót, mielőtt írnak.
int he 2010.12.13. 17:44:12
@isti77: én is megnéztem újra a videót, most már egyetértek. Mindenesetre egy darabig még nem fogok ott a belső sávban menni kifelé :)
Jegkoko 2010.12.13. 17:50:26
Erre csak nanyit tudok mondani, az emberi hülyeség határtalan.
vaki78 2010.12.13. 17:54:10
Sajna Pesten ez így megy... Korábban amikor a Kosztolányit csinálták és a Petőfi-híd felé menőket átterelték a szembesávba; ott is pont ugyanez volt. Miután megszűnt a terelés én is majdnem beszoptam egyszer, tiszta szerencse, hogy a szembesávban jöttek, így felfogtam hogy már nem arra kell menni.. De a felfestés ugyanúgy ott maradt, és változás tábla se nagyon volt kitéve.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.13. 18:02:39
Nem, itt legalább addig nem lesz változás, amíg valamelyik illetékes autóját full frontálba nem töri egy szabályosan közlekedő.
Uva 2010.12.13. 18:08:24
Lol, ez nagyon súlyos!!!
Útátadás magyarosan.
Útátadás magyarosan.
tizenegyker 2010.12.13. 18:19:16
Origo ihletet kapott a posztomtól:
www.origo.hu/auto/20101213-forgalmirendvaltozas-a-fehervari-uton.html
www.origo.hu/auto/20101213-forgalmirendvaltozas-a-fehervari-uton.html
Magyi 2010.12.13. 18:24:09
A kötelező haladási irányt jelző táblát mára már eltrafálta valaki úgy, hogy nem is látszik de az amúgy is a baranyai saroknál van... a terelés eddig is a Hamzsabéginél volt :)
Egyébként a nyilak lemosása szerintem fél órás történet lett volna de ami bosszantóbb az az aszfaltozás az "új részen". Egyik csatorna fedlap kiáll a másik mélyebben van talán már a telet sem húzza ki. Okos a magyar pláne mikor rövid távon gondolkozik... Már csak azt kellene megkérdezni, hogy ki vette át ezt a munkát?
Egyébként a nyilak lemosása szerintem fél órás történet lett volna de ami bosszantóbb az az aszfaltozás az "új részen". Egyik csatorna fedlap kiáll a másik mélyebben van talán már a telet sem húzza ki. Okos a magyar pláne mikor rövid távon gondolkozik... Már csak azt kellene megkérdezni, hogy ki vette át ezt a munkát?
zsoci 2010.12.13. 18:32:54
Már ne haragudj, de aki nem veszi észre hogy megváltozott valami a közlekedés rendjében, annak a egész közlekedés halálcsapda.
Van ott a környéken sokkal nagyob szar is. Nézz körül a nagysikerű Allé körül ! Csináltak idióta sétáló utcát a körben levő utcákból, csakhogy attól még az útest útest maradt, csak a gyalogok nem veszik észre! Az átkozott díszburkolat meg a lakóházak felé lejt, és szétáztattja a falakat, mert vízelvezetés az nincs !
Van ott a környéken sokkal nagyob szar is. Nézz körül a nagysikerű Allé körül ! Csináltak idióta sétáló utcát a körben levő utcákból, csakhogy attól még az útest útest maradt, csak a gyalogok nem veszik észre! Az átkozott díszburkolat meg a lakóházak felé lejt, és szétáztattja a falakat, mert vízelvezetés az nincs !
Bikli néni 2010.12.13. 18:35:38
Csendben jelezném, hogy nem csak azt a táblát kellene nézni, mert a járdasziget mögött/fölött/után van egy kis utca, ahonnan jobbra kis ívben is ki lehet kanyarodni a Bocskai felé (ugye még mindig?), és abból a kis utcából ez a tábla mit sem ér. Ugyan nem látok a blogger fejébe, de elképzelhető, hogy erre (is) gondolt, amikor magvas gondolatait megírta.
Bikli néni 2010.12.13. 18:39:56
Ja, bejött a videó. A képen nem látszik az a másik tábla. Akkor a fentit visszavonom.
másnapos 2010.12.13. 18:41:52
1.50 küröl látszik, ott áll a járőr autó az ellen-sorban. Csak ki kéne nyújtania a kezét a yardnak, és oszthatná a sárga csekket. :))
A tábla egyértelmű, az összes körülmény messze nem az. És ez a baj. Át lett adva a forgalomnak egy olyan útszakasz, ami nincs kész. Punktum. Pont, mint a Múzeum körúton. Fél évvel később kapta meg a végleges kopóréteget, addig lehetett bukdácsolni a csatornafedeleken és a sárga felfestések művészi összevisszaságában.
Megoldás: útszakasz befejezése (!), félrevezető forgalmi jelek (útburkolati, stb.) eltávolítása, a forgalmi rendnek megfelelő jelzések kihelyezése (Kanizsai u. végére is), és igen, a forgalmi rend megváltozására figyelmeztető táblák kihelyezése, valamint egy rendőr kitelepítése, aki minden eltévedőt (figyelmetlenül, megszokásból vezetőt) egy kedves sárga csekk kíséretében figyelmezetet a körültekintőbb vezetés fontosságára.
A tábla egyértelmű, az összes körülmény messze nem az. És ez a baj. Át lett adva a forgalomnak egy olyan útszakasz, ami nincs kész. Punktum. Pont, mint a Múzeum körúton. Fél évvel később kapta meg a végleges kopóréteget, addig lehetett bukdácsolni a csatornafedeleken és a sárga felfestések művészi összevisszaságában.
Megoldás: útszakasz befejezése (!), félrevezető forgalmi jelek (útburkolati, stb.) eltávolítása, a forgalmi rendnek megfelelő jelzések kihelyezése (Kanizsai u. végére is), és igen, a forgalmi rend megváltozására figyelmeztető táblák kihelyezése, valamint egy rendőr kitelepítése, aki minden eltévedőt (figyelmetlenül, megszokásból vezetőt) egy kedves sárga csekk kíséretében figyelmezetet a körültekintőbb vezetés fontosságára.
pakesz (törölt) 2010.12.13. 18:42:50
annak a 3 embernek se kellett volna meghalnia ha 50 el mennek...
ZOH 2010.12.13. 18:45:45
én is majdnem beszoptam tegnap este, az utolsó pillanatban húztam vissza egyenesbe
gecimód inkorrekt így, ahogy most van
gecimód inkorrekt így, ahogy most van
Petya22 2010.12.13. 18:48:37
Hiába oktat itt ki mindenkit sok nagyokos ember arról, hogy miért hülyék, akik a forgalommal szemben hajtanak, a közútkezelőnek kutya kötelessége volna olyan feltételeket teremteni, ami az ilyen tévedéseket minél hatékonyabban küszöböli ki! A megszokásból vezetés pedig igenis mindenkire jellemző többé-kevésbé - még az ilyen hiperintelligens, soha nem tévedő kommentelőkre is.
Lasombra 2010.12.13. 18:57:07
én nem tudom, mit vesznek észre az autósok és mit nem, de mindennap erre járok villingerrel melózni, és akár megyek, akár jövök, mindig láttam autóst a sínek baloldalán a Móricz felé menni.
zöldnél, ha a villamos is elindul, nagyon menekülni sem tudnak (balra a szabályosan szembejövő autók miatt, jobbra a villamos miatt nem tudnak kanyarodni - balra talán nem is lehet, de ez nem biztos), ekkor jön a dudálás meg az egymásra mutogatás.
és az is ziher, hogy az "ideiglenes" útburkolati jelek még faszán látszanak a bal oldalon (a régi sávban). bár ez esetben ez inkább szerencsés, mert a szembe jövők kevésbé mernek a belső sávban menni a nyilak miatt.
de ebből érik egy balhé.
zöldnél, ha a villamos is elindul, nagyon menekülni sem tudnak (balra a szabályosan szembejövő autók miatt, jobbra a villamos miatt nem tudnak kanyarodni - balra talán nem is lehet, de ez nem biztos), ekkor jön a dudálás meg az egymásra mutogatás.
és az is ziher, hogy az "ideiglenes" útburkolati jelek még faszán látszanak a bal oldalon (a régi sávban). bár ez esetben ez inkább szerencsés, mert a szembe jövők kevésbé mernek a belső sávban menni a nyilak miatt.
de ebből érik egy balhé.
schdl (törölt) 2010.12.13. 19:04:28
Ha ezt a felvételt látja a rend éber Őre, akkor itt csak úgy repkednek az 50e Ft-os bírságok...
MeeCee 2010.12.13. 19:08:17
Ma délután jártam arra, a legnagyobb gáz, amikor a tisztelt kolléga még az előtte szabályosan haladót sem tudja követni, ezáltal belehajt a szembeforgalomba.
Alikam 2010.12.13. 19:17:05
Alapvetően ebbe a metróépítés faszságba sem kellett volna belefogni, msot annyi van, hogy fel van túrva a fél város metró meg majd talán 250-re lesz.
De persze ez köllött a sok idiótának...
De persze ez köllött a sok idiótának...
kasu 2010.12.13. 19:18:20
A három halott is a szabályok fel nem ismerése és megszegése miatt volt. Sajnos, szegények, nagyon sajnálom őket. Meg a rutin. Régi vezető talán felismeri a változást és nem hajt szembe, mint ahogy a hídra se volna szabad. Ausztriában és Németo.ban a halálfejes táblák nem véletlen vannak, de sajnos ott is behajtanak szembe és .. és meghalnak.
varvizib 2010.12.13. 19:18:44
Végignéztem a videót, elég durva. Sokszor csak a szerencsén múlik hogy nincs baleset.
Ilyenkor bezzeg nincs rendőr, pedig jobb lenne ha itt büntetne (ezáltal valós veszélyhelyzeteket megelőzve) vagy legalább segítene a forgalom irányításában. Még jobb lenne ha egyértelműek lennének a közúti jelzések.
Ilyenkor bezzeg nincs rendőr, pedig jobb lenne ha itt büntetne (ezáltal valós veszélyhelyzeteket megelőzve) vagy legalább segítene a forgalom irányításában. Még jobb lenne ha egyértelműek lennének a közúti jelzések.
min 2010.12.13. 19:33:21
Ez a szitu annyira egyértelmű...
Akik behajtanak a szembe forgalomba azoktól helyben elvenném a jogsiját.
Akik behajtanak a szembe forgalomba azoktól helyben elvenném a jogsiját.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.12.13. 19:35:03
Nagy megkönnyebbülés, hogy végre eltakarodtak az alibimunkások(nevetséges, hogy mennyi ideig áldolgoztak ott..).
De a videó alatt totál libabőrös lettem. Elmegy egy horrorfilmnek is... Ez tényleg hihetetlen felelőtlenség! Én nem szeretem védeni azokat, akik rutinból vezetnek (bár egy bizonyos szinten ez mindenkinél előfordul..), de itt, hogy vannak ellentétes jelzések..ez nevetséges.
De a videó alatt totál libabőrös lettem. Elmegy egy horrorfilmnek is... Ez tényleg hihetetlen felelőtlenség! Én nem szeretem védeni azokat, akik rutinból vezetnek (bár egy bizonyos szinten ez mindenkinél előfordul..), de itt, hogy vannak ellentétes jelzések..ez nevetséges.
2010.12.13. 19:38:58
Sajnos nem értek egyet azokkal, akik fikázzák a rossz irányba haladókat.
Ismerem a helyszínt, hiszen a környéken élek.
Már meg sem tudom mondani, hogy 3-4-5 éve van a most elhibázott forgalmi rend.
Simán megszokásból vezetnek az emberek, különösen, hogy a felfestés is erre ad iránymutatást.
Erre bizony illik egy felkiáltójeles mackósajt kihelyezése, amire fel van írva, hogy a forgalmi rend megváltozott. Ráadásul a téves terelés felfestéseket meg el kell tüntetni.
Erre leginkább igaz a Kanizsai útról kihajtás. Ott aztán lehet nagy gubanc, mert a vezető csak a rossz felfestéseket látja.
Ismerem a helyszínt, hiszen a környéken élek.
Már meg sem tudom mondani, hogy 3-4-5 éve van a most elhibázott forgalmi rend.
Simán megszokásból vezetnek az emberek, különösen, hogy a felfestés is erre ad iránymutatást.
Erre bizony illik egy felkiáltójeles mackósajt kihelyezése, amire fel van írva, hogy a forgalmi rend megváltozott. Ráadásul a téves terelés felfestéseket meg el kell tüntetni.
Erre leginkább igaz a Kanizsai útról kihajtás. Ott aztán lehet nagy gubanc, mert a vezető csak a rossz felfestéseket látja.
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2010.12.13. 19:42:05
Ki a franc ér rá táblákat nézegetni, mikor haladni köll?
Igaz-e? Különben is egy csomó dolga van vezetés közben az embernek.....
Igaz-e? Különben is egy csomó dolga van vezetés közben az embernek.....
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.13. 19:43:30
indavideo tovabbra is nezhetetlen, igy az a velemenyem, hogy mindenki hulye
Unclerabbit (törölt) 2010.12.13. 19:52:16
Ezek hülyék!
Mennek mint a barmok!
Mennek mint a barmok!
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.13. 19:55:07
én innen a falusi tisztaszobából megmondom, hogy a posztoló a hülye. aki csak évente egyszer is megsérti a kreszt a pesti forgalomban, az tépje össze a jogsiját. itt nálunk mondjuk csak egy utca van a faluban, a Fő utcza, de nem is volt még gondom az elsőbbségadással, kanyarodással.
2010.12.13. 20:01:46
Magyarország.
Sajnos azt kell mondja, ez csak a jéghegy csúcsa. Mindenhol kopott az útburkolat, vagy egyáltalán nem látszik. Az útépítések helyén a sávok tízszer átjavítgatva, mostmár mindenhol csak "érzésből" tud menni az ember. Hameg baleset van jöhet a kurvaanyázás. Pont a minap voltam szemtanúja hogyan veszett össze egy gyalogos meg egy autós. A gyalogos battyogott át az úttesten, a kocsi meg satufékkel alig tudott megállni. Gyalogos szitkozódott, merthogy zebrán ment át, és rohadjon meg minden tetű autós. Csakhogy a zebra nem látszódott, tábla hiányzott..... jó képzerőerővel (és helyismerettel) rendelkező autós észreveszi, hogy valaha ott tényleg volt gyalogátkelő, de a többség nem. Megint üvegre kell venni néhány iskolást, hogy a közútkezelő végre kiborítson 10 liter festéket az aszfaltra, láthatóvá téve a zebrát.
És akkor van pofájuk trafipaxozni a 30-as táblánál, és kikiáltani hogy a közúti halálesetek legfőbb oka a gyorshajtás. Mikor 40-nél már kiesik a kerék, ezen az útnak nem nevezhető felületen.
Én meg az autós mögött figyelem az eseményeket.
Sajnos azt kell mondja, ez csak a jéghegy csúcsa. Mindenhol kopott az útburkolat, vagy egyáltalán nem látszik. Az útépítések helyén a sávok tízszer átjavítgatva, mostmár mindenhol csak "érzésből" tud menni az ember. Hameg baleset van jöhet a kurvaanyázás. Pont a minap voltam szemtanúja hogyan veszett össze egy gyalogos meg egy autós. A gyalogos battyogott át az úttesten, a kocsi meg satufékkel alig tudott megállni. Gyalogos szitkozódott, merthogy zebrán ment át, és rohadjon meg minden tetű autós. Csakhogy a zebra nem látszódott, tábla hiányzott..... jó képzerőerővel (és helyismerettel) rendelkező autós észreveszi, hogy valaha ott tényleg volt gyalogátkelő, de a többség nem. Megint üvegre kell venni néhány iskolást, hogy a közútkezelő végre kiborítson 10 liter festéket az aszfaltra, láthatóvá téve a zebrát.
És akkor van pofájuk trafipaxozni a 30-as táblánál, és kikiáltani hogy a közúti halálesetek legfőbb oka a gyorshajtás. Mikor 40-nél már kiesik a kerék, ezen az útnak nem nevezhető felületen.
Én meg az autós mögött figyelem az eseményeket.
Alexease 2010.12.13. 20:02:55
A tabla egyertelmu, de ilyen valtoztatasoknal, keves. Komolyabb felfestes es/vagy kiegeszito tabla kellett volna.
De eloszor, ugy is a rendoroket kuldik buntetni, aztan talan - remelhetoleg meg egy komolyabb baleset elott - csinalnak vele valamit.
De eloszor, ugy is a rendoroket kuldik buntetni, aztan talan - remelhetoleg meg egy komolyabb baleset elott - csinalnak vele valamit.
SÜN 2010.12.13. 20:05:29
OTT VAN A KOTELEZO HALADASI IRANY. INNENTOL KEZDVE KI ES MIT NEM ERT?
atila68 (törölt) 2010.12.13. 20:12:26
"ahogy az elmúlt időben megszokták"
napra nap hallom a rádióban; ne vezessenek megszokásból!
napra nap hallom a rádióban; ne vezessenek megszokásból!
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.13. 20:13:34
@SÜN: TE A POSZTOT
Bisi 2010.12.13. 20:21:25
A sok troll aki ott okoskodik vagy gumicsizmás vidéki vagy primitív panelproli pesti. Nem értitek meg, hogy mivel nincs rendesen jelölve, hogy forgalomváltozás történt ezért sokan megszívják.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.13. 20:23:34
@Bisi: ezzel arra célzol, hogy csak a beltenyészet, barlanglakó budaiak szopják be? :D
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.13. 20:31:40
jól emléxem innen nem messze, nem is olyan rég ketten haltak meg a NEM TÚL JÓL LÁTHATÓ felfestés miatt?
mi folyik ott a 11 kerben?
mi folyik ott a 11 kerben?
Sárika és Dávidka 2010.12.13. 20:31:57
Szerencse, hogy ha autós téved, akkor mindig van ok a felmentésre.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.12.13. 20:36:16
Éppen TK-zni akarok egy autót. Ez remekk tipp köszi!
Le-s-föl járok ott és úgy kb. egy óra alatt meglessz a frontál és még véletlenül sem mondhatják, hogy én vagyok a hibás.
Juhéjj!!
Le-s-föl járok ott és úgy kb. egy óra alatt meglessz a frontál és még véletlenül sem mondhatják, hogy én vagyok a hibás.
Juhéjj!!
Szabályok (törölt) 2010.12.13. 20:46:03
A sárga nyíl tényleg gáz, de ettől függetlenül sokan vehettek az ecserin jogsit az utóbbi időben.
A kék kötelező haladási irány című tábla majdnem pofán veri az embereket, de úgy tűnik hogy egyesek nem figyelik a táblákat vezetés közben!
LÁSS, NE CSAK NÉZZ!
A kék kötelező haladási irány című tábla majdnem pofán veri az embereket, de úgy tűnik hogy egyesek nem figyelik a táblákat vezetés közben!
LÁSS, NE CSAK NÉZZ!
Szabályok (törölt) 2010.12.13. 20:50:19
@Gyurma73: Felfestés???
A táblákat kell figyelni és értelmezni, nem a felfestést!
A felfestés az csak kiegészítés!
Mellesleg amire te gondolsz, ott bizony felfestés is volt, csak a sofőr nem látott, csak nézett!
A táblákat kell figyelni és értelmezni, nem a felfestést!
A felfestés az csak kiegészítés!
Mellesleg amire te gondolsz, ott bizony felfestés is volt, csak a sofőr nem látott, csak nézett!
Egu 2010.12.13. 21:02:22
Mondjuk hogy a motorosfutár sem félti az életét ott a videó közepén...
Meg a szerencsétlen, aki megáll -talán elengedni az egyenesen menő villamost???- és majdnem belerongyol az a buzi nagy konténeres autó...
Arról a piros kisteherről nem is beszélve, aki vidáman áll a távolban a lámpa alatt zöldre várva. Baszki nem tűnik fel neki, hogy nincs is lámpája, csak a sínek másik oldalán állóknak???
Mellékesen lehet, hogy szarul van felfestve/táblázva, de akkor meg ne hajtson bele a marha meggyőződéssel fékezés nélkül. Lassítson, míg megérti, mi a fene van. Aztán legfeljebb a mögötte jövő majd dudál neki. Még mindig jobb, mint ha frontálisan belémáll a barom, aztán jó esetben vitatkozunk, hogy ki volt a hunyó.
A rendőrök meg ne büntessenek, hanem ELŐZZÉK MEG A BALESETVESZÉLYT! Álljon oda egy járőr és irányítson 4-5 napig. Ha még mindig gáz, akkor meg ki kell küldeni egy forgalomtechnikást és 1 nap alatt ki lehetne találni, mit kell csinálni.
Normális helyeken ez így menne.
Meg a szerencsétlen, aki megáll -talán elengedni az egyenesen menő villamost???- és majdnem belerongyol az a buzi nagy konténeres autó...
Arról a piros kisteherről nem is beszélve, aki vidáman áll a távolban a lámpa alatt zöldre várva. Baszki nem tűnik fel neki, hogy nincs is lámpája, csak a sínek másik oldalán állóknak???
Mellékesen lehet, hogy szarul van felfestve/táblázva, de akkor meg ne hajtson bele a marha meggyőződéssel fékezés nélkül. Lassítson, míg megérti, mi a fene van. Aztán legfeljebb a mögötte jövő majd dudál neki. Még mindig jobb, mint ha frontálisan belémáll a barom, aztán jó esetben vitatkozunk, hogy ki volt a hunyó.
A rendőrök meg ne büntessenek, hanem ELŐZZÉK MEG A BALESETVESZÉLYT! Álljon oda egy járőr és irányítson 4-5 napig. Ha még mindig gáz, akkor meg ki kell küldeni egy forgalomtechnikást és 1 nap alatt ki lehetne találni, mit kell csinálni.
Normális helyeken ez így menne.
2010.12.13. 21:04:17
@A kresz vajon mi?: "A felfestés az csak kiegészítés!"
Az útburkolati jelek ugyanolyan jelzések mint a táblák. Csak hiearchiában nem állnak egy szinten. Számos helyet ismerek, ahol útburkolati jelzések (nyilak) megengedik pl; jobbrakanyarodást a főútról, aztán egy kibaszott behajtani tilos vár, meg egy kaján rendőrvigyor. Ezek a jelzések megtévesztésre alkalmasak.
Az útburkolati jelek ugyanolyan jelzések mint a táblák. Csak hiearchiában nem állnak egy szinten. Számos helyet ismerek, ahol útburkolati jelzések (nyilak) megengedik pl; jobbrakanyarodást a főútról, aztán egy kibaszott behajtani tilos vár, meg egy kaján rendőrvigyor. Ezek a jelzések megtévesztésre alkalmasak.
2010.12.13. 21:16:22
@Jankove: Én pont a jelzett környéken aláztam még 10 éve porrá egy rendőrt. Budafoki útnál visszafordultam, majd megállított az akkor még Skála előtt a szokott dumával, hogy "tudja-e, hogy miért állítottam meg?"
Kiderült, hogy visszafordultam ott, ahol csak balra lehet kanyarodni. Mondtam, hogy a felfestés azt mutatja, hogy vissza is lehet fordulni.
Némi vita után visszamentünk, megnéztük és láss csodát fel volt festve. Hümmögött, mondta, hogy már 10 éve rendőr a kerületben, de még ezt a felfestést nem látta.
Miért meséltem ezt el? Mert a felfestés és a tábla összhangja sokszor nincs összhangban. Lehet, hogy kint van egy tábla, de közben fel van festve egy terelővonal (lásd blog bejegyzés).
Vajon ki a hülye? Aki a táblát követi, vagy aki a felfestést?
Kiderült, hogy visszafordultam ott, ahol csak balra lehet kanyarodni. Mondtam, hogy a felfestés azt mutatja, hogy vissza is lehet fordulni.
Némi vita után visszamentünk, megnéztük és láss csodát fel volt festve. Hümmögött, mondta, hogy már 10 éve rendőr a kerületben, de még ezt a felfestést nem látta.
Miért meséltem ezt el? Mert a felfestés és a tábla összhangja sokszor nincs összhangban. Lehet, hogy kint van egy tábla, de közben fel van festve egy terelővonal (lásd blog bejegyzés).
Vajon ki a hülye? Aki a táblát követi, vagy aki a felfestést?
Egu 2010.12.13. 21:19:21
@agyramegy: aki a felfestést. Legalábbis ha van tábla.
A Budafokinál mákod volt, örülj neki. Ugyanis ott a tábla nem engedélyezi a visszafordulást. A felfestés meg kevés, ha van ott tábla is.
A Budafokinál mákod volt, örülj neki. Ugyanis ott a tábla nem engedélyezi a visszafordulást. A felfestés meg kevés, ha van ott tábla is.
L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2010.12.13. 21:21:58
Az "átadás" napján felhívtam a rendőrséget, hogy káosz van. Állítólag továbbították az illetékesnek. Persze azóta sem történt semmi. Ma is sokan jöttek szembe.
2010.12.13. 21:26:21
Egyébként a kerület jellegzetesség e a Bocskai út Kosztolányi téri kereszteződése a Petőfi-híd irányába.
Emberemlékezet óta a 4 sávos az út. Kettő balra, 2 egyenesen egy később 3 sávos útra, sávelhúzással
Kb fél éve amióta a csatornázási munkáknak vége lett már 3 sáv megy egyenesen és csak 1 megy balra a Bartókra.
A mellékelt linken még a régi állapot látszik a "jól látható" felfestésekkel.
Nem egy alkalommal kellett úgy áthaladnom, hogy dudálok mint az állat és közben óvatosan húzodok jobbra, hogy ott se radírozzák le a kocsim jobb oldalát, de balról se menjen belém az egyébként járatlan pajtás.
Itt ki a hülye?
maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=1117+Budapest,+%C3%9Ajbuda,+Okt%C3%B3ber+23.+utca+5,+Hungary&ll=47.475394,19.040196&spn=0.00054,0.001032&t=k&z=21
Emberemlékezet óta a 4 sávos az út. Kettő balra, 2 egyenesen egy később 3 sávos útra, sávelhúzással
Kb fél éve amióta a csatornázási munkáknak vége lett már 3 sáv megy egyenesen és csak 1 megy balra a Bartókra.
A mellékelt linken még a régi állapot látszik a "jól látható" felfestésekkel.
Nem egy alkalommal kellett úgy áthaladnom, hogy dudálok mint az állat és közben óvatosan húzodok jobbra, hogy ott se radírozzák le a kocsim jobb oldalát, de balról se menjen belém az egyébként járatlan pajtás.
Itt ki a hülye?
maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=1117+Budapest,+%C3%9Ajbuda,+Okt%C3%B3ber+23.+utca+5,+Hungary&ll=47.475394,19.040196&spn=0.00054,0.001032&t=k&z=21
Szabályok (törölt) 2010.12.13. 21:27:22
@Jankove: Ezért kell a táblát LÁTNI!
2010.12.13. 21:30:06
@Egu: Közlekedj a táblák szerint. Szerintem meg fogsz lepődni. Persze kardoskodhatsz, hogy neked volt igazad, de attól még romokban lenne az autód egyes szituációk után.
Szar ügy egy épen átvészelt totálkáros autó, amire a biztosító azt mondja neked, hogy kap érte félmillát, közben ez volt az életed, mert ebből éltél meg.
Csak éppen öreg volt a kocsid és nem ért annyit a biztosítónak, amennyiért eladtad volna az expresszen.
Utána lehet villogni és osztani az észt.
Szar ügy egy épen átvészelt totálkáros autó, amire a biztosító azt mondja neked, hogy kap érte félmillát, közben ez volt az életed, mert ebből éltél meg.
Csak éppen öreg volt a kocsid és nem ért annyit a biztosítónak, amennyiért eladtad volna az expresszen.
Utána lehet villogni és osztani az észt.
2010.12.13. 21:37:16
Jaj, még egy kedvencem... :)
Esős időben a sárga éjszakai világítás.
Hát ember legyen a talpán aki az ilyen világítás mellett követni tudja az erősen kopott felfestéseket.
Száraz időben még rendben. de vizes úton csak helyismerettel szabad menni.
Esős időben a sárga éjszakai világítás.
Hát ember legyen a talpán aki az ilyen világítás mellett követni tudja az erősen kopott felfestéseket.
Száraz időben még rendben. de vizes úton csak helyismerettel szabad menni.
Norvalent 2010.12.13. 21:40:08
Ma reggel 9kor betelefonáltam az FKF forgalmi osztályára. Mondom az forgalmista úrnak, hogy folyamatosan szembe jönnek a megszokásból vezető autósok, és nem ártana jobban kitáblázni a változást.
Válasz a telefonban: Értem. Köszönöm.
Viszont hallásra.
Ennyi az FKF ügyfélszolgálat.
Remélem hamar kitáblázzák.
Válasz a telefonban: Értem. Köszönöm.
Viszont hallásra.
Ennyi az FKF ügyfélszolgálat.
Remélem hamar kitáblázzák.
dhauzer 2010.12.13. 21:48:40
Én egy utcányira lakok ettől a helytől.
Az átadás napján így történt az arra haladásom:
Hengermalom u. felől érkezek gyanútlanul. Villamosmegállónál pirosat kapok. Rövid idő után zöld, járdasziget. Sasolom, hogy jön-e valami szokásos bicós keresztül az úton. Ahogy átérek a keresztező bicóúton rögtön nézek jobbra, onnan rendszeresen tolakodva érkeznek autók. Ahogy elérem a kereszteződést, már balra hátranézek rutinból, hogy jön-e villamos, mert itt kellett átmenni a síneken. A szerencsém az volt, hogy a másik oldalon mindkét sávban autók jöttek, és így rögtön kapcsoltam. Jelzem, ha nem jön szembe autó, én is átmentem volna.
Az átadás napján így történt az arra haladásom:
Hengermalom u. felől érkezek gyanútlanul. Villamosmegállónál pirosat kapok. Rövid idő után zöld, járdasziget. Sasolom, hogy jön-e valami szokásos bicós keresztül az úton. Ahogy átérek a keresztező bicóúton rögtön nézek jobbra, onnan rendszeresen tolakodva érkeznek autók. Ahogy elérem a kereszteződést, már balra hátranézek rutinból, hogy jön-e villamos, mert itt kellett átmenni a síneken. A szerencsém az volt, hogy a másik oldalon mindkét sávban autók jöttek, és így rögtön kapcsoltam. Jelzem, ha nem jön szembe autó, én is átmentem volna.
2010.12.13. 22:07:28
@dhauzer: Itt a jó válasz!!!
Ezt hívják úgy, hogy rutinból vezető ember, aki ezernyi dologra figyel, kivéve a táblát, amit meglepetésszerűen kiraktak elé.
Erősíted a korábbiakat, amiket írtam. Sokéves rutint nem lehet egy lófikarnyi táblával lerendezni.
Ami szép az egész történetben, hogy most már a KRESZ megengedi, hogy sárga háttérrel kiemelt figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek ki. (amit egyébként is kiraktak korábban, csak nem volt része a rendeletnek). Itt miért nem?
Ezt hívják úgy, hogy rutinból vezető ember, aki ezernyi dologra figyel, kivéve a táblát, amit meglepetésszerűen kiraktak elé.
Erősíted a korábbiakat, amiket írtam. Sokéves rutint nem lehet egy lófikarnyi táblával lerendezni.
Ami szép az egész történetben, hogy most már a KRESZ megengedi, hogy sárga háttérrel kiemelt figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek ki. (amit egyébként is kiraktak korábban, csak nem volt része a rendeletnek). Itt miért nem?
KergeK@csa 2010.12.13. 22:12:54
A megszokás vs. tábla harcban nehogymár az legyen a normális, hogy a megszokás nyerjen. Haljon is meg az ilyen.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.13. 22:21:38
Tételezzük fel, hogy valaki elnézi a kerülés táblát (nem tudjuk előtte milyen táblák vannak kint.), akkor a felfestett sárga nyilak alapján teljesen nyugodtan, és szabályosságának tudatában megy arra.
Ha vele szemben felfestett fehér nyilak lennének, esetleg hatalmas besorolás rendjét jelző táblák, akkor lehet könnyebb lenne?
Ha vele szemben felfestett fehér nyilak lennének, esetleg hatalmas besorolás rendjét jelző táblák, akkor lehet könnyebb lenne?
2010.12.13. 22:21:42
@KergeK@csa: Olvass és értsd!
Tábla és felfestés mást mond. Miután Budapest az elmúlt sok évben arról szól, hogy terelések vannak, az autós már a sárga vonalakat követi.
Valószínű nem vagy rendszeres budapesti közlekedő, vagy ha az vagy, akkor vakon vezetsz táblákat nézve.
Ilyen esetben veszélyesebb vagy mint bárki más.
Tábla és felfestés mást mond. Miután Budapest az elmúlt sok évben arról szól, hogy terelések vannak, az autós már a sárga vonalakat követi.
Valószínű nem vagy rendszeres budapesti közlekedő, vagy ha az vagy, akkor vakon vezetsz táblákat nézve.
Ilyen esetben veszélyesebb vagy mint bárki más.
2010.12.13. 22:23:12
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem lenne könnyebb.
Mint korábban is írtam a megszokott(?) "Forgalmi rend változás" figyelmeztető tábla kijárna egy sokéves elterelés után.
Nem lenne könnyebb.
Mint korábban is írtam a megszokott(?) "Forgalmi rend változás" figyelmeztető tábla kijárna egy sokéves elterelés után.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.13. 22:32:02
@agyramegy: Hamarab vennék észre, hogy hibáztak, nem állnának be a lámpához a Bocskai sarkán.
" "Forgalmi rend változás" figyelmeztető tábla kijárna egy sokéves elterelés után."
- Ez igaz! Főleg, hogy ész nélkül hajigálják ki sokszor olyan helyekre is, ahol csak egy kanyarodósávot festenek fel.
" "Forgalmi rend változás" figyelmeztető tábla kijárna egy sokéves elterelés után."
- Ez igaz! Főleg, hogy ész nélkül hajigálják ki sokszor olyan helyekre is, ahol csak egy kanyarodósávot festenek fel.
KergeK@csa 2010.12.13. 22:32:25
@agyramegy: Naponta ott megyek el, ma reggel is sikeresen abszolváltam a feladatot, miközben 3 hülye hajtott a forgalommal szemben.
Nehogymár az a klasszikus vicc legyen az alap miszerint:
"- Kérjük vigyázzanak, egy hülye a forgalommal szemben hajt!
- Egy? Az összes!"
Nehogymár az a klasszikus vicc legyen az alap miszerint:
"- Kérjük vigyázzanak, egy hülye a forgalommal szemben hajt!
- Egy? Az összes!"
Metal_Storm 2010.12.13. 22:34:22
Legalább két tábla jelzi, hogy merre kell menni.
Ott a kötelező kerülési irány a betonelemek előtt, valamint nincs ott az a tábla, ami azt mutatta, hogy mássz át a villamos síneken. Tehát nem megszokásból kell elbambulni, és amikor a kormány mögött ül az illető, akkor arra kell figyelni amit, csinál. Történetesen a táblákra, a vezetésre.
Nem akarok én bántani senkit, de amire hivatkozik a cikk írója is, ott is nagyon be kell nézni, és nem foglalkozni azokkal a helyes táblákkal, hogy összejöjjön olyan. Kötelező haladási irány, kötelező kerülése a járdaszigetnek, behajtani tilos tábla. Ezek voltak az egyértelműek. A szembe útburkolati jelek, az egyik tábla sem feléd néz, a stop vonal már csak ráadás. Csak figyelni kellene. Azzal törődni, amit csinál az ember.
Ott a kötelező kerülési irány a betonelemek előtt, valamint nincs ott az a tábla, ami azt mutatta, hogy mássz át a villamos síneken. Tehát nem megszokásból kell elbambulni, és amikor a kormány mögött ül az illető, akkor arra kell figyelni amit, csinál. Történetesen a táblákra, a vezetésre.
Nem akarok én bántani senkit, de amire hivatkozik a cikk írója is, ott is nagyon be kell nézni, és nem foglalkozni azokkal a helyes táblákkal, hogy összejöjjön olyan. Kötelező haladási irány, kötelező kerülése a járdaszigetnek, behajtani tilos tábla. Ezek voltak az egyértelműek. A szembe útburkolati jelek, az egyik tábla sem feléd néz, a stop vonal már csak ráadás. Csak figyelni kellene. Azzal törődni, amit csinál az ember.
Ebzon 2010.12.13. 22:34:44
@KergeK@csa: Jó te vagy a kivétel. Látod mennyi kocsi megy rossz irányba, mert az nem 1, vagy én felejtettem el számolni ?
2010.12.13. 22:39:35
Egy lényeges dolog kimaradt, és talán nem is olvastam itt a kommentek között.
Ez NEM A XI. KERÜLET HIBÁJA!
A Fehérvári út, mint minden nagyobb főút a Fővárosi Önkormányzat hatáskörébe tartozik.
Ez NEM A XI. KERÜLET HIBÁJA!
A Fehérvári út, mint minden nagyobb főút a Fővárosi Önkormányzat hatáskörébe tartozik.
Ebzon 2010.12.13. 22:41:57
Ja és ezzel nem védem azt aki benézte, de azért ez elég csúnya veszélyfaktor, és nem CSAK az autós a hibás. 1 gyárban se a munkás kapja a büntit akinek levágja a kezét a gép, hanem a munkavédelmis aki nemlátta előre, hogy az a kar pedig lefog csapódni, mert a munkás az betanított büdösparaszt(elnézést akit megbántok ezzel a szófordulattal, de én is egy vagyok a parsztokból). Ha letudja csapni a kezét vmi, az megfog történni....
KergeK@csa 2010.12.13. 22:46:35
@Ebzon: Láttam mennyi, élőben is.
De attól, hogy sok a hülye, még nem lesz a hülyeség elfogadottabb.
Az is tény viszont, hogy ha egyszer ennyia hülye, akkor a közútkezelőnek kötelező lenne fekészülni a hülyék rohamára.
De attól, hogy sok a hülye, még nem lesz a hülyeség elfogadottabb.
Az is tény viszont, hogy ha egyszer ennyia hülye, akkor a közútkezelőnek kötelező lenne fekészülni a hülyék rohamára.
2010.12.13. 22:48:18
@Metal_Storm: Gondolom mint rutinos ember írod mindezt, aki nap-mint-nap arra jár.
Egy időben hetente változott a forgalmi rend a környéken és az azt övező utcákban.
A Baranyai utcából hol meg volt engedve a kihajtás balra a Fehérvárira, hol nem. Majd végül mindenki letojta és ment. Legutóbb már úgy emlékszem nem is volt tiltva.
Idővel beállt egy biztonságos és követhető rendszerré. Ami az ott közlekedőktől erősen megosztó figyelmet kívánt.
Zebra, villamos hátulról, villamos elölről, tolakodó autó jobbról, Fehérvári úton van-e elég hely, hogy ne lógjon be a kocsi a villamos sínre, stb.
Ja... Van még egy tábla? Hát igen, van akinek elkerülte a figyelmét. Normális. Hiszen évek óta ezt kellett szoknia, erre kellett figyelnie.
Vannak nagyon rutinos rókák, akik most villognak, hogy milyen májerek. De a legtöbb autós nem ilyen.
Ezeknek kell a segítség.
Egy időben hetente változott a forgalmi rend a környéken és az azt övező utcákban.
A Baranyai utcából hol meg volt engedve a kihajtás balra a Fehérvárira, hol nem. Majd végül mindenki letojta és ment. Legutóbb már úgy emlékszem nem is volt tiltva.
Idővel beállt egy biztonságos és követhető rendszerré. Ami az ott közlekedőktől erősen megosztó figyelmet kívánt.
Zebra, villamos hátulról, villamos elölről, tolakodó autó jobbról, Fehérvári úton van-e elég hely, hogy ne lógjon be a kocsi a villamos sínre, stb.
Ja... Van még egy tábla? Hát igen, van akinek elkerülte a figyelmét. Normális. Hiszen évek óta ezt kellett szoknia, erre kellett figyelnie.
Vannak nagyon rutinos rókák, akik most villognak, hogy milyen májerek. De a legtöbb autós nem ilyen.
Ezeknek kell a segítség.
Ebzon 2010.12.13. 22:50:57
@KergeK@csa: Igen, ezt akartam mondani :), de mivel te is látod mennyi a hülye van az utakon, EZÉRT nem elég 1 tábla. Egyébként kíváncsi lennék mi lenne, ha csak még 1 db ugyanilyen táblát ki tennének, a másik mellé...
2010.12.13. 22:52:11
@KergeK@csa: Nem lehet mindenki olyan intelligens és okos, valamint körültekintő mint Te.
Ezt kell látni és elfogadni. Az ilyeneknek kell tábla, iránymutatás. Nem pedig lenézés és bunkóskodás.
De lehet másként is nézni a dolgot. Haljon ki az ilyen, menjen szembe a forgalommal.
Csak óvjon meg a sors, hogy véletlenül egy ilyen hülye a gyerekeddel szemben menjen és a gyereked ne élje túl a dolgot.
Lehet akkor te lennél a legfőbb szónoka annak, hogy miért nem táblázták ki a helyet megfelelően és miért nem voltak körültekintőbbek az útkezelők.
Minden éremnek két oldala van!
Ezt kell látni és elfogadni. Az ilyeneknek kell tábla, iránymutatás. Nem pedig lenézés és bunkóskodás.
De lehet másként is nézni a dolgot. Haljon ki az ilyen, menjen szembe a forgalommal.
Csak óvjon meg a sors, hogy véletlenül egy ilyen hülye a gyerekeddel szemben menjen és a gyereked ne élje túl a dolgot.
Lehet akkor te lennél a legfőbb szónoka annak, hogy miért nem táblázták ki a helyet megfelelően és miért nem voltak körültekintőbbek az útkezelők.
Minden éremnek két oldala van!
Ebzon 2010.12.13. 22:56:36
@agyramegy: És az aranyéremnek ?
Ókori kelet 2010.12.13. 22:58:59
Jól van, a hülyézőktől kérdezem: mentek e már mondjuk szakadó hóban/esőben sötétedés után egy idegen városban? Mondjuk egy kicsit párásodott is a szélvédő? És ha igen, akkor is olyan könnyű volt észrevenni minden egyes táblát? és ha nem vették észre, akkor is magukat is hülyének tartották, vagy arra gondoltak, hogy "de jó lenne itt még egy tábla, vagy útburkolati jel amit látni is lehet?"
2010.12.13. 23:00:13
@Ebzon: Hozz nekem egy egyoldalű aranyérmét, elrakom emlékbe. :)
Metal_Storm 2010.12.13. 23:02:13
@agyramegy: akik szembemennek is nap mint nap ment arra, azért ment be szembe, mert megszokta. Igen, arra járok dolgozni 5 éve, de már pénteken gyanús volt, hogy itt előbb utóbb helyre áll a rend.
Ebzon 2010.12.13. 23:04:03
@Ókori kelet: ez nem csak városban van így, múltkor vidékre mentem, és esőben a választó vonal mintha nem is lett volna, kanyarokban nincsen macskaszem, vagy bármi, pillanatra nemfigyelsz, már mész is az árokba, rosszabb esetben szakadékba, nem 1 helyen áll krisztus szobor kanyarban, viszont jelzés még azután sincs, hogy kirakták a "bábut". Nem vicc, mentett már meg ilyen szobor az árokba borulástól, jelzem nem ennek lenne a feladata ezt megoldni.
Dr. Lubomír "hrivacky" Zdravlousek 2010.12.13. 23:04:04
Miközben egyetértek azzal, hogy csakis megszokásból vezetni életveszélyt jelenthet, kis híján én is majdnem benéztem ma este a dolgot.
És ha benézem és csattanok a szembejövővel, akkor de jure én vagyok a hibás, de facto viszont az a faszkalap, aki, bár a táblák kihelyezésével foglalkozik, mégsem jutott eszébe legalább két figyelemfelhívó táblával előre jelezni azt, hogy itt most nem úgy van, mint az elmúlt 2-3 évben. Ez kb. 200 000 Ft többletköltséget jelentett volna (és ebben már a senior tanácsadói és a minősített projektvezetési díj is benne van), amit a metróberuházás büdzséje talán még elviselt volna, ha támogatja az EU, ha nem.
És ha benézem és csattanok a szembejövővel, akkor de jure én vagyok a hibás, de facto viszont az a faszkalap, aki, bár a táblák kihelyezésével foglalkozik, mégsem jutott eszébe legalább két figyelemfelhívó táblával előre jelezni azt, hogy itt most nem úgy van, mint az elmúlt 2-3 évben. Ez kb. 200 000 Ft többletköltséget jelentett volna (és ebben már a senior tanácsadói és a minősített projektvezetési díj is benne van), amit a metróberuházás büdzséje talán még elviselt volna, ha támogatja az EU, ha nem.
Ebzon 2010.12.13. 23:05:27
@agyramegy: az aranyeremre(aranyér-em :P) gondoltam, de nemjött át a szóvicc :)
Dr. Lubomír "hrivacky" Zdravlousek 2010.12.13. 23:09:13
@Dr. Lubomír "hrivacky" Zdravlousek: Ja, és egy gyökérkefével eltakaríthatta volna a fennmaradt - és a helyzetet kicsit sem jobbá tevő - ideiglenes útburkolati jeleket. Oké, így már 300 000 Ft.
KergeK@csa 2010.12.13. 23:11:39
@Ebzon: Hogy mi lenne? A Lágymányosira 2 tábla meg felfestés (összesen 3*4 szembemutató nyíl) jelezte az irányt, mégis behajtott okos gyerek nem 50-nel.
A világ összes táblája nem lenne elég minden hülyeség kizárására.
@agyramegy: Nekem az megfelelőbb lenne, ha a rendőrök büntetnék végig az összes vaksi, megszokásból vezető embert. De valamiért ez a megoldás sem tetszene mindenkinek.
Pedig itt 2 megoldás lenne, amit együtt kéne alkalmazni:
1.) Növelni az átlagos vezetési tudást: oktatással, vagy az alkalmatlanok kiszűrésével
2.) táblákkal, hogy a megmaradtak kisebb eséllyel kolbászoljanak összevissza.
A világ összes táblája nem lenne elég minden hülyeség kizárására.
@agyramegy: Nekem az megfelelőbb lenne, ha a rendőrök büntetnék végig az összes vaksi, megszokásból vezető embert. De valamiért ez a megoldás sem tetszene mindenkinek.
Pedig itt 2 megoldás lenne, amit együtt kéne alkalmazni:
1.) Növelni az átlagos vezetési tudást: oktatással, vagy az alkalmatlanok kiszűrésével
2.) táblákkal, hogy a megmaradtak kisebb eséllyel kolbászoljanak összevissza.
Ókori kelet 2010.12.13. 23:13:52
@Ebzon: ja, országút gyakran dettó ugyanez.
Ebzon 2010.12.13. 23:21:07
@KergeK@csa: sztem akkor meg a megoldás ennél sokkal 1szerűbb: kötött pálya a városon belül, a megvalósítása lehetséges, de sose lesz ilyenünk, pedig ezt kéne erőltetni, nem a biciklit, meg a mittom én mit. Annyi alternatíva van, hogy nincs is energiám felsorolni, de pl: Venus Project(jó igaz ez utópia, az embereknek felkell nőni hozzá), akkor ott a kötött pályás bicikli megoldás(nem az nem olyan mint a rendes bringa). Nem akarok vitát kezdeni autovsbringa, de a mai bringák nemtudják kiváltani a közlekedést, "most" volt hír, hogy Hollandiában már sok a bringás.
Ebzon 2010.12.13. 23:25:50
De témánál maradva, ez a tábla olyan mint az összes ember alkotott törv.: bűntet(szószerint, és átvitt értelemben is). Miért bűntetnek, miért nem előzik meg, hogy bűntetni kelljen ? Az összes törv. tüneti kezelés, megoldást nem ad, de ez meg már filozófia. Mi bárányok vagyunk és elhisszük, hogy csak a büntiből lehet tanulni. Mind bevagyunk zárva kerítésen belűlre.
L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2010.12.13. 23:30:18
Most viszont végig lehet parkolni a Bocskai úttól legalább a Kanizsai utcáig a Fehérvári úton, csak még senki nem mer talán megállni, pedig semmilyen tábla nem tiltja. Ha néhány autó megállna, akkor mindenki a belső sávban menne, és nem lenne hová áthajtani szemből. Én bizony letettem egész vasárnapra a kocsit a 29-es szám előtt, ezzel beterelve a forgalmat a másik sávba, és sokakat visszaterelve a helyükre...
De nem tudok minden nap ott állni, pedig INGYENES parkoló! Ezen a környéken egy kincs!
De nem tudok minden nap ott állni, pedig INGYENES parkoló! Ezen a környéken egy kincs!
2010.12.13. 23:30:46
@KergeK@csa: Ezzel valahogy most egyetértek. Mármint azzal, hogy oktatással kellene növelni a tudást.
Nekem csak egy álom, de én a vezetői engedély meghosszabbítást nem csak egy orvosi vizsgálathoz kötném, hanem azzal egyidőben KRESZ vizsgához is.
Aki nem megy át a KRESZ vizsgán az kötelezhető legyen egy egyszerűsített és mostani jogsi harmadáért elvégzendő tanfolyamra.
Nekem csak egy álom, de én a vezetői engedély meghosszabbítást nem csak egy orvosi vizsgálathoz kötném, hanem azzal egyidőben KRESZ vizsgához is.
Aki nem megy át a KRESZ vizsgán az kötelezhető legyen egy egyszerűsített és mostani jogsi harmadáért elvégzendő tanfolyamra.
robian 2010.12.13. 23:32:41
idióták
2010.12.13. 23:33:31
@L.A.: Feltaláltad a Spanyol Viaszt. Tele vannak a parkolóhelyek autókkal.
Ebzon 2010.12.13. 23:33:53
@agyramegy: ez már régi téma, nem is hülyeség, de ugye "ilyen hajónk" se lesz
L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2010.12.13. 23:36:10
@agyramegy: az egyik oldalon (befelé) igen. reggel 10:30-kor, 11-kor és délután 5-kor senki nem állt a páratlan oldalon, csak én :) most már lehet, nem tudom, de akkor megnyugtató :)
2010.12.13. 23:37:32
@Ebzon: Sajnos.
Ebzon 2010.12.13. 23:47:01
@agyramegy: De nyugi helyette még hallgathatod a dudaszót, és az ajtódnak puffanó biciklist(akit szintén köteleznék, hogy mégis kukkantson bele a kreszbe) még jóóó sokáig, mert hiába magyarázod el mi és miért roszz, mindjárt jön másik 3 "okos" és vmi tök "logikus" érveléssel ellentmond neked. Olyan mint pl az én melóhelyem, hiába mondom mi a jó(mert nekem az a szakmám amit dolgozok, és tudom mi a jó), jön kit idióta(akik felettem vannak ranglétrán) és megmagyarázza az elenkezőjét (ami ráadásu őrületes baromság), nem baj nekem lett igazam, közbe egy napi selejtet legyártottam, hogy tudtam ez lesz. Másnap mindjárt átgondolták...Itt is ezkell vkinek JÓÓl elkell baszni vmi, hogy rend legyen
Miizu 2010.12.13. 23:57:20
én vagyok a világ legamatőrebb söfőrje, de most jöttem a címben említett út felől, és semmi gondot nem okozott a helyes út megtalálása, csak kicsit oda kell figyelni
2010.12.13. 23:59:05
@Ebzon: A kerékpárost ne említsd nekem.
Amikor a nekem zöld jelzésű zebrán megyek át és az engem pánikszerűen kikerülő "bocsi... bocsi..." kerékpárost éppen nem vágom tarkón (és mázlijára a mellékutcából kihajtó autós nem lapít ki). Testömeg indexem alapján ő lett volna a vesztes.
Ilyenkor elgondolkodok azon, hogy jogos volt-e a kritikáls tömeg demonstráció során szanaszét büntetett kritikán aluli tömeg?
KRESZ nekik is kötelező, de öröm olvasni a felháborodásukat, hogy "rendőrállam".
Amikor a nekem zöld jelzésű zebrán megyek át és az engem pánikszerűen kikerülő "bocsi... bocsi..." kerékpárost éppen nem vágom tarkón (és mázlijára a mellékutcából kihajtó autós nem lapít ki). Testömeg indexem alapján ő lett volna a vesztes.
Ilyenkor elgondolkodok azon, hogy jogos volt-e a kritikáls tömeg demonstráció során szanaszét büntetett kritikán aluli tömeg?
KRESZ nekik is kötelező, de öröm olvasni a felháborodásukat, hogy "rendőrállam".
Ebzon 2010.12.14. 00:01:30
@Miizu: De pont, hogy nem(csak) az amatőr megy oda, hanem aki már kisujjából rázza ki az oda-vissza utat, és fingja nem volt, hogy ma már nem az-az út vezet budára...
szgy 2010.12.14. 00:06:11
szerintem itt nem a megszokásból vezetés a probléma. észak felől a Hamzsabégi útra balra nagy ívben befordulóknak ott volt a kötelező haladási irány, évek alatt nem bírták megszokni.
az elmúlt években itt rendszeresen láttam, naponta többször "arra megyek amerre én akarok" alapon tilosba befordulókat, nem érdekelte őket hogy a túloldalról éppen ott akartak átmenni. ezeket tényleg csak sorompó állítaná meg, akármit csinál a közútkezelő.
ja, a táblákról jut eszembe. dél-olaszországban járva láttam néhány jól kitáblázott helyet. elképesztő mennyiségű tábla, még megszámolni is nehéz, nemhogy értelmezni :-) ráadásul egyszerű vidéki mellékutak, szinte semmi forgalommal. itt láthatóak:
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toszkana200906#5490753739587810290
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toszkana200906#5490753788786341122
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toscana#5242447645513117970
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toscana#5242447639222669202
:-)
az elmúlt években itt rendszeresen láttam, naponta többször "arra megyek amerre én akarok" alapon tilosba befordulókat, nem érdekelte őket hogy a túloldalról éppen ott akartak átmenni. ezeket tényleg csak sorompó állítaná meg, akármit csinál a közútkezelő.
ja, a táblákról jut eszembe. dél-olaszországban járva láttam néhány jól kitáblázott helyet. elképesztő mennyiségű tábla, még megszámolni is nehéz, nemhogy értelmezni :-) ráadásul egyszerű vidéki mellékutak, szinte semmi forgalommal. itt láthatóak:
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toszkana200906#5490753739587810290
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toszkana200906#5490753788786341122
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toscana#5242447645513117970
picasaweb.google.com/gyula.szajlai/Toscana#5242447639222669202
:-)
Ebzon 2010.12.14. 00:07:54
@agyramegy: na ja szóval a biciklis kultúra=autós kultúra, csak a biciklis hátrányból indul alapból, csak ezt elfelejtik ők maguk is.Mert ugye a nyereg magasabban van mint az ülés.... Meg ugye onnan nagyobbat lehet esni is. Na mind1 ezért nem akarok biciklivsautó vitát, mert igaz hogy az autós ugyanolyan bunkó és nem ismeri a kreszt, mint a biciklis csak a biciklin pl közlekedhet a 12 éves unokaöcsém is, azért ugye érezzük a különbséget, jah meg a bicikli nem 2 tonna és nincs benne 130 lóerő
Avenarius 2010.12.14. 00:07:59
hú de durva! remélem, tényleg nem lesz a dologból baleset.
pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.12.14. 01:07:16
pénteken jártam arra utoljára, akkor még nem volt átadva, de...visszafelé két sáv van, a híd előtt meg majd akkor meg a besorolgatás? Csak mert ott mindig méteres sorokban állnak a lámpánál...Vicces lesz ezek szerint ez is:)
nem mellesleg ennél a helynél a járókelők, de még a biciklisek is azt hiszik, hogy nekik van elsőbbségül. HOLOTT A JÁRÓKELŐK ÁT SE MEHETNÉNEK OTT, mert az csupán bicikli út...és van táblájuk is
nem mellesleg ennél a helynél a járókelők, de még a biciklisek is azt hiszik, hogy nekik van elsőbbségül. HOLOTT A JÁRÓKELŐK ÁT SE MEHETNÉNEK OTT, mert az csupán bicikli út...és van táblájuk is
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.12.14. 01:11:03
Valszeg nem jártak a jelzett helyszínen az elmúlt uszkve 5 évben, akik itt az észt osztják. Túl hosszú időn át volt ugyanis terelve itt a forgalom, így megszokták a szembemenetet az autósok. Ráadásul látható melót már senki nem végzett a lezárt területen. Vagyis nem lett feltűnő most sem hogy "lám üres a régi (új) sávok". Hiszen üresek voltak azok már hónapokkal ezelőtt is, miközben le volt zárva maga a terület. Ráadásul az sem minden alap nélkül hihették a videón látható autósok, hogy a kitett egyetlen db terelőtábla kamutábla. Ugyanis a melósok rendszerint kin szokták maguk után hagyni a fals tábláikat, és van hogy hónapokig nem szedi le senki sem... Ráaádsul a fenthagyott festés is elég zavaróvá tette a szitut. Megkockáztatom, hogy ha nem lett volna terelőtábla, meg betonterelő, könnyebben átlátható lett volna az új forgalmi rend.
OoVICoO 2010.12.14. 01:53:52
A haverom két napja kétsébeesve hívott, hogy szembement a forgalommal, pedig nem vezet szarul. Valami nagyon nem stimmel itt. Hol van ilyenkor az illetékes aki AZONNAL rendet vág?
eolga 2010.12.14. 07:37:50
A környéken lakom és szomorúan láttam a hétvégén, hogy szinte minden autós megszokásból vezet és továbbra is az elmúlt évek forgalmi rendje szerint közlekedik. Valóban ott van a kötelező haladást jelző tábla. Azonban egy ilyen változtatást ennél nyomatékosabban is lehetne jelezni a vezetőknek, amíg újra megszokják az új rendet. Nem derékmagasságban lévő tábla; nagyobb tájékoztató tábla; akár villogó tábla; stb... Hiába a kresz, hiába nem szabad megszokásból vezetni, én sem értem, hogy miért nem lehet jobban kommunikálni az autósokkal az új változást. Újabb jó példa, hogy nem szabad megszokásból vezetni. Remélem nem történik baleset emiatt.
2010.12.14. 08:11:06
@agyramegy: "a kerület jellegzetesség e a Bocskai út Kosztolányi téri kereszteződése a Petőfi-híd irányába."
Ott nekem is volt egy bakim, mikor befejezték a munkálatokat. Hasonló mint a poszt. Több hónapon keresztül (tán volt egy év is) át volt terelve a szembejövő oldalra az egyik sáv. Aki arra járt minden nap, egy idő után megszokta, és kereszteződéshez érve, már ösztönösen húzta is át a kormányt balra. Aztán sok idő után egyszercsak minden előzetes jel nélkül vége szakadt a munkának, visszaállt a rend. Persze se forgalmi rend változás tábla kitétele, se a terelősávok eltávolítása nem nem történt meg, ergo minden második autós beszopta, köztük én is. Megyek, húzom át a kormányt, azt egyszercsak szembeforgalomban találtam magam. Baleset nem lett, de lehetett volna. Hibáztam? Talán abban, hogy megszokásból mentem, de tegye mindenki a szívére a kezét, olyan helyen ahol naponta minima kétszer elmegy az ember éveken keresztül, már kurvára nem fog táblákat nézni. Egy ilyen kaliberű forgalmi rend változást egyértelműen kellene jelezni, főleg ahol brutális baleset is lehet belőle. És az a !!!minimum!!!, hogy a sárga terelősávokat eltávolítják.
Ott nekem is volt egy bakim, mikor befejezték a munkálatokat. Hasonló mint a poszt. Több hónapon keresztül (tán volt egy év is) át volt terelve a szembejövő oldalra az egyik sáv. Aki arra járt minden nap, egy idő után megszokta, és kereszteződéshez érve, már ösztönösen húzta is át a kormányt balra. Aztán sok idő után egyszercsak minden előzetes jel nélkül vége szakadt a munkának, visszaállt a rend. Persze se forgalmi rend változás tábla kitétele, se a terelősávok eltávolítása nem nem történt meg, ergo minden második autós beszopta, köztük én is. Megyek, húzom át a kormányt, azt egyszercsak szembeforgalomban találtam magam. Baleset nem lett, de lehetett volna. Hibáztam? Talán abban, hogy megszokásból mentem, de tegye mindenki a szívére a kezét, olyan helyen ahol naponta minima kétszer elmegy az ember éveken keresztül, már kurvára nem fog táblákat nézni. Egy ilyen kaliberű forgalmi rend változást egyértelműen kellene jelezni, főleg ahol brutális baleset is lehet belőle. És az a !!!minimum!!!, hogy a sárga terelősávokat eltávolítják.
2010.12.14. 08:21:24
@városjáró: "Valszeg nem jártak a jelzett helyszínen az elmúlt uszkve 5 évben, akik itt az észt osztják"
Jaja a magyar az egy észosztó típus. És mindig abban a legokosabb, amihez a legkevesebb köze van. pl; autósporttal foglalkozó site-okon szinte csak wannabe drifterek és rallymatyik oktatnak, akiknek nemhogy tapasztalatuk, sokszor még jogsijuk sincs. Ez az arány itt is megvan, kiváncsi lennék ki budapesti itt, és azon belül is hány alkalommal mer bkv helyett autóba ülni egy évben.
Jaja a magyar az egy észosztó típus. És mindig abban a legokosabb, amihez a legkevesebb köze van. pl; autósporttal foglalkozó site-okon szinte csak wannabe drifterek és rallymatyik oktatnak, akiknek nemhogy tapasztalatuk, sokszor még jogsijuk sincs. Ez az arány itt is megvan, kiváncsi lennék ki budapesti itt, és azon belül is hány alkalommal mer bkv helyett autóba ülni egy évben.
Santos35 2010.12.14. 08:29:20
ott a tábla, pont fejmagasságban, hogy merre kell menni
a sok gyökér megy rutinból ahelyett, hogy figyelnék a táblát
a sok gyökér megy rutinból ahelyett, hogy figyelnék a táblát
Perillustris 2010.12.14. 08:48:26
@Ebzon: "most" volt hír, hogy Hollandiában már sok a bringás."
A nyomorék MTI fos hírgyártási gyakorlatából nem kellene messzemenő következtetéseket levonni.
@agyramegy: "de öröm olvasni a felháborodásukat, hogy "rendőrállam"
Kár, hogy nem értetted meg, miért volt egyáltalán a "felháborodás".
A nyomorék MTI fos hírgyártási gyakorlatából nem kellene messzemenő következtetéseket levonni.
@agyramegy: "de öröm olvasni a felháborodásukat, hogy "rendőrállam"
Kár, hogy nem értetted meg, miért volt egyáltalán a "felháborodás".
ICLaci 2010.12.14. 08:51:14
Balkánon ez igy szokás ebben semmi meglepő sincs. Eddig is tudtam h. nem a nyugati világhoz tartozunk! Oroszoknál lehet látni ehez hasonló videokat...A lágymányosnál történt balesethez meg annyit h. kezdő jogsis srác nem 50-el haladt és 6-an ültek az autóban akik nem voltak bekötve...Kérdés: Látott már valaki cigányt kresz vizsgán? Pedig elég sokan vezetnek....
Petya22 2010.12.14. 08:52:01
@Santos35: Gratuálunk, jó reggelt! Mi lenne, ha nagyon eredeti hozzászólásodat az eddigiek elolvasása után tennéd meg? :)
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.12.14. 08:56:26
@int he: én csodálkoztam is hogy tegnap olyan bátran mentek a belsőben, én inkább óvatosan visszahúzódtam a külsőbe
pixeltoki 2010.12.14. 09:12:48
Valami mégis történik, mert az origos cikk elsőképén még rossz a felfestés, de a videóban már javították.
És akkor el is jutottunk oda, hogy kint a tábla, jó a felfestés, mégis rossz az irány :(
És akkor el is jutottunk oda, hogy kint a tábla, jó a felfestés, mégis rossz az irány :(
szgy 2010.12.14. 11:58:58
"Aki arra járt minden nap, egy idő után megszokta, és kereszteződéshez érve, már ösztönösen húzta is át a kormányt balra."
na, ez az igazán durva. ott jön még hátulról is egy villamos aminek elsőbbséget kell adni, nem ösztönből áthúzni... :-( ha ennyire nem néznek szét az emberek akkor majd pont egy táblát fognak megnézni.
egyébként nem értem hogy a képeken, videókon is látható beton terelőlapokat a piros-fehér nyilakkal (amivel eddig sem foglalkoztak az autósok) miért nem éppen ide rakták le.
na, ez az igazán durva. ott jön még hátulról is egy villamos aminek elsőbbséget kell adni, nem ösztönből áthúzni... :-( ha ennyire nem néznek szét az emberek akkor majd pont egy táblát fognak megnézni.
egyébként nem értem hogy a képeken, videókon is látható beton terelőlapokat a piros-fehér nyilakkal (amivel eddig sem foglalkoztak az autósok) miért nem éppen ide rakták le.
int he 2010.12.14. 12:01:07
Még most is disznóperzselőzik a felfestéseket.
L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2010.12.14. 12:30:44
@L.A.: na most már persze a páratlan oldalon sincs parkolóhely, már az Ulászló utca után is kezdenek megállni. Ezzel lassan rendeződik a helyzet szerintem.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.12.14. 13:32:51
Ja és ha ennyi eltévedő autós van ezen a szakaszon, akkor azért illene elgondolkodni rajta, hogy annak mi lehet a valódi oka - azon túl hogy "mindenki barom módjára megszokásból vezet".
Mára normailizálták a szitut?
Mára normailizálták a szitut?
tizenegyker 2010.12.14. 14:27:04
Csoda történt. Kiraktak egy felkiáltójeles háromszögtáblát, alatta felirattal, hogy a Fehérvári út megnyitva.
tizenegyker 2010.12.14. 15:49:58
Origo ma is folytatta a történetet, amihez az ötletet innen a blogból vette, csak ezt elfelejtették megemlíteni: www.origo.hu/auto/20101214-tovabbra-is-kaosz-van-a-fehervari-uton.html
tizenegyker 2010.12.15. 23:16:52
Engedély nélkül nyitották meg a Fehérvári utat
www.origo.hu/auto/20101215-engedely-nelkul-nyitottak-meg-a-fehervari-utat.html
www.origo.hu/auto/20101215-engedely-nelkul-nyitottak-meg-a-fehervari-utat.html
tizenegyker 2010.12.17. 19:15:14
Kijavították a hibás táblát a Fehérvári úton
www.origo.hu/auto/20101217-kijavitottak-a-hibas-tablat-a-fehervari-uton.html
www.origo.hu/auto/20101217-kijavitottak-a-hibas-tablat-a-fehervari-uton.html