A Nemzeti Útdíjfizetési Szoltáltató Zrt. közzétette, hogy 2015. január 1-jével hogyan bővül a fizetős utak száma. A mindenféle szakmai és társadalmi egyeztetés nélküli, dilettáns, elmebeteg kormánydöntésnek a XI. kerület is vesztese.
A térkép szerint az M1-M7 közös szakasza az Egér úti lehajtótól kifelé fizetős. Ez tehát azt jelenti, hogy aki a sztráda menti, budaörsi áruházakhoz ki akar jutni útdíjfizetés nélkül, az a Repülőtéri utat vagy az 1-es főutat választja. A Repülőtéri út szélessége, minősége nem alkalmas a jelentős forgalomnövekedésre, a Gazdagrét és Hosszúrét aljában lévő 1-es főút pedig sokszor alapjáraton is telített. Ugyancsak nőni fog a Balatoni út forgalma, a Diósdra és Érdre tartók ugyanis inkább a 7-es főutat fogják választani. Garantált a balesetek, halálos balesetek számának növekedése a Panoráma-kanyarban.
A Magyar Közlöny december 30-i számában kihirdették a nemzeti fejlesztési miniszter 57/2014. (XII. 30.) NFM rendeletét az útdíjfizetési rendszer átalakításával összefüggő egyes miniszteri rendeletek módosításáról. Már csak az a kérdés, éjfélig sikerül-e kihelyezni a táblákat, melyek jelzik a fizetős szakaszokat.
Egyúttal köszönetemet fejezem ki Hoffmann Tamás polgármesternek, fideszes pártkatonának, akinek csak egy látszattiltakozásra futotta.
Az utolsó 100 komment: